en stund av eftertanke...

ibland sitter jag och funderar över lite allvarligare saker,jag skriver inte bara roliga och klyftiga små anektoter...som idag på jobbet,vid en lugnare stund,satt jag och tittade i min almanacka,för att planera inför det nya året som snart kommer,dagistider,fritids,jobbet,barnpassning..mm.mm.....och när jag tittar efter så ser jag att jag och min sambo har , sedan den 18:e december fram till den 29:e december,kunnat sitta ner tilsqammans , hela familjen och ätit middag hela 2 ! gånger.....sanslöst.... och det var på julafton,och den 22:a..
så här ser livet ut för många småbarnsföräldrar,och jobbar man i skift som många gör,så ser livet ut såhär.
men det ät tråkigt tycker jag.
oftast när man är lediga tillsammans så är man så trött att man inte orkar att bry sig om sin andra halva som man bor med...och så känns livet jusst nu....all energi man har går åt till barnen( självklart! ) jobbet,städa,diska,tvätta,handla,planera.....listan kan göras oändlig!
man kan ibland sitta och fundera över om det är värd all den mödan att jobba om varandra på det vis man gör...man blir ju som särbos,fast man bor under samma tak!
men såhär är livet, ibland känns det tyngre,ibland lättare.... men jusst nu precis som för massvis med andra männinskor, känns det som om livet swishar förbi i 180,och man gör allt man kan för att hänga med....jag tror att alla skulle behöva lugna ner på takten i livet, emellanåt.
vad jagar man egentligen??? man jobbar som en tok för att få mera pengar...men
när det kommer till kritan så försvinner pengarna i alla tomma fickor det finns att stoppa dem i.....och i och med att man jobbar som en tok,så får man ingen tid till att umgås med dom man älskar....det blir till slut som en ond cirkel.....
så vad kan man göra? ja, ärligt talat så vet jag inte,men är det någon som vet,så tala gärna om det för oss andra! :) näää...... nu har jag vart allvarlig en alldeles för lång stund,eller hur? man skall juh inte klaga,för man har det väldigt bra här i sverige! men ibland måste man bara få vräka ur sig sina funderingar.
men nog kan jag tycka att det för ett tag,skulle kännas skönt att leva på en öde ö,ingen tid att passa,inga krav eller måsten ( förutom att finna föda så att man överlever..)  fast det skulle inte vara så kul i det långa loppet kanske....
nu längtar jag tills hampus födelsedag!  imorrn skall vi fixa till tårtorna,och andra grejor,skall bli kul!
imorrn innan t. åker på jobbet så skall jag ner och handla , samt att köpa presenter till lilla gubben!
jag längtar oxå tills alla kommer och grattar hampus,jag gillar när det är mycket folk i huset! man får surra av sig lite liksom....hihi!
nä nu orkar jag inte knappa mera på tangenterna.....gonatt!

Kommentarer
Postat av: k-p (kattispattis)

jo du sånt är livet men det bästa är nog att bara köra på inte stanna upp och tänka då blir det farligt...
den värsta ruschen stannar nog av snart när barnen är självständiga och då längtar man säkert tillbaka istället :)

2007-12-27 @ 12:40:44
Postat av: vickan

mina barn skall aldrig bli självständiga! dom skall bo hemma hos lilla mor tills dom blir 30 år-minst!mina gullegrisar....hehe..

2007-12-27 @ 19:29:57
Postat av: Jimmy

Som Norman Bates skulle sagt: "A boy's best friend is his mother". :)

2007-12-27 @ 21:00:57
URL: http://blogg.elektroniskmusik.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0