julgranspyntning,spya & feber....

ja det sammanfattar ju kvällen ganska bra!
allt började när jag kom hem från jobbet, hampus verkade väldigt trött & hängig....ville inte äta speciellt mycket middag..sedan när vi skulle åka på träningen så sa jag till thomas att han fick åka själv med anton,så kom jag efter med hampus och hämtade upp anton när träningen var slut,och thomas skulle åka till sin match....jaja,lillen & jag stannade hemma och han verkade lite bättre.... men så åkte vi och hämtade anton , och då somnade hampus i bilen,och det händer väldigt sällan....så jag började att ana ugglor i mossen redan då....
väl hemma hade jag lovat barnen att vi skulle " klä på julgranen" som dom säger.. sagt och gjort,vi klädde granen och den vart så jättefin ! lägger in lite bilder en annan dag....
efteråt lade sig hampus i soffan för att viladå passade jag på att kolla hans temp: 38.4 inte så mycket,men dock feber....
sedan rätt va det va, så börjar han att spy i soffan.....stackarn... jag lyfte han och ilade in på toan,och där kom det minst lika mycket i toan som det gjorde i soffan.....huvvaligen lillen vad han tyckte det va äckligt sa han!
sedan mådde han lite bättre sa han,
dom var vaken ett tag efter detta,sedan bad dom att få gå och lägga sig....nu sover dom båda lugnt och stilla,men jag sitter på helspänn och lyssnar....jag antar att mer spyor lär det väl bli.... bara att hålla tummarna att det inte är vinterkräksjukan,för då blir det juh en alldeles förträfflig jul för oss......
och inget kalas lär det väl bli heller för grabbarna i morrn,tror inte dom vill ha dit spyiga personer...får väl höra med madde om vi skall komma med elias presenter en annan dag...
hur som helst så tycker jag oerhört synd om min lille älskling...... hoppas att han kryar på sig snabbt!
kram till er alla!

Kommentarer
Postat av: LINA

oho, jag älskar att klä julgranen :D

2007-12-14 @ 22:33:42
URL: http://www.juridikt.blogg.se
Postat av: Angelica

Ojdå...hoppas Hampus kryar på sig och är piss till jul, och att ni inte blir smittade. Verkar vara så många som fått vinterkräksjukan! Kram!

2007-12-15 @ 09:22:51
URL: http://www.mammaangelica.blogg.se
Postat av: a

Ojdå...menar inte piss till jul....jag menar frisk!! haha vad fult stavat!!

2007-12-15 @ 09:23:58
URL: http://www.mammaangelica.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0