lucia dagen !

i dag har det vart full rulle från morgonen!
jag har jobbet kväll idag,och efter vi skjutsat anton på skolan imorse så for vi hem jag & hampus,åsså slappade vi lite i soffan och öppnade alla julkalendrar barnen har fått..... och det tar sin tid ska ni veta! :)
sedan fick lillen spela lite data medans jag plockade undan lite och damsög...skojigt värre...men nån storstädning tänker jag inte ge mig på först närmare jul...så alla som tänker komma å hälsa på skall veta att det är ingen ide´ att ta på er rena strumpor..hehe
sedan slog vi in två paket som barnen ska ha med sig på kalaset dom skall på till elias på lördag! det kommer att bli skoj,var ett tag sen man surrade med madde...och hälsade på alla djuren!
sen var det dags för lämning på dagis,sen ilade jag iväg till jobbet!

efter att ha arbetat ett tag blev det till att sticka iväg på min rast ( lämpligt nog ! ) på hampus lusseuppträdande på dagis,och så gulliga de små barnen va....herreguuud! åsså sjöng dom så duktigt,hampus ville inte riktigt gå med i tåget,bara om mamma var med ,så man kan ju säga att jag oxå har gått luciatåg idag !!!  :D
vi fick fika tillsamma´ns med barnen,och hampus var så glad att vi var där... min mamma och pappa var där oxå och tittade,thomas jobbade.... och anton var alltför upptagen på fritids för att titta på lillebrorsan...hehe

idag har anton vart hos en kompis,robin och lekt och ätit middag med dom. man märker att ens barn börjar att bli stor nu, det är mkt viktigt med kompisar för tillfället... han hade haft väldigt roligt iallafall,och det är huvudsaken!

och jag fick en glad överraskning idag! det är ju såhär att min perkulator har gått sönder för en längre tid sedan...så jag har druckit snabbkaffe så länge nu känns det som att jag blivit van det...
men då kommer min kära mor & far med en vad dom kallade " tidig julklapp.." och vad fick jag? jo,en jättefin philips kaffebryggare,som brygger 1,5 l kaffe åt gången ! det är finfina grejor för en stor-kaffedrickare som mig... tack så väldans mycket kära föräldrar!

en till mycket trevlig överraskning var att min kusin,maria,väntar smått !  åååh vad härligt med mera bebbar i släkten,dom bara poppar upp hela tiden nu känns det som....det skall visst vara dags i maj, tyckte jag dom sa...
har skrivit och gratulerat men inte fått nåt svar ännu,men jag skall nog grilla henne vid tillfälle..!! hon kommer ju att komma hit på kusinträffen innan jul,så jag får väl intervjuva henne då.....

nu är det dags för mig att sussa efter en mycket händelserik och bra dag !
kramar till er alla!
ps angelica: på ons 19:e dec,kan du komma på fika då? jag är ledig! skall även göra de dära frågorna från din blogg....hehe snart....kram på dig gumman! ds.

Kommentarer
Postat av: Angelica

ja,det kam jag nog...hör av mig!

2007-12-14 @ 09:52:16
URL: http://www.mammaangelica.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0