oh my god!!!!

nu är det så här att jag bara MÅSTE dela med mig av vad jag gjort ikväll......
jag kan nog säga,utan att överdriva ,att jag har nog gjort världhistoriens godaste lilla godisbitar!!!!
kan ni fatta hur underbart goda dessa små underverk blev???? NEJ  ni bara måste smaka på dom......
jag har alltså gjort ännu mera julgodis ---som om jag inte har gjort nog...hehe...
denna gången blev det " rockyroad godis" det är så himla lätt att göra,men sagolikt gott!
man tar 600 g smält blockchoklad,sedan rör man ner 2 påsar upphackad dumlekola,3 dl jordnötter,2 nävar mini-marshmallows......sedan rör man bara om så att allt blandas,sedan tar man och häller upp den fasta massan på en skärbräda,låter stelna,åsså skär man lagomt stora " mini-bars" av dom...oh my god! dom totalt smälter i munnen på en......
den andra sorten jag och kidsen gjorde vart oxå smarrig! det var " marshmallowsgodisar"recepten lägger jag ut på receptsidan.....
hur som helst,nu ska jag städa upp i röran som jag åstakommit i mitt kök......sedan är det läggdags med saga som gäller för min del, om jag ska vara pigg & alert inför mitt 14 timmars pass imorrn......blääääärk!
hoppas grabbarna får en fin dag hos sin farmor imorgon !
good bye !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0