köldskador?

åhhh så himla blåsigt och kallt det var uppe på hallstaberget ikväll.... hualigen ! anton har ju haft sin skidträning där nu ikväll och det var första gången på snö.. barnen var lite pirriga och sådär lagomt flamsiga!  vi hade ett x-tra barn med oss ikväll oxå,oliver sahlen,min kompis manuelas lille pojk som går i samma grupp som anton,hans moder hade fullt upp med att fixa inför en resa så jag tyckte att jag kunde erbjuda mig att hämta med honom oxå ! grabbarna hade jätteskoj däruppe på snön ! men min lille anton har inte så stort tålamod..( undra vad han fått det ifrån..??) så efter att han ramlat ett par gånger,ville han ju helt plötsligt inte va med nåt mera... efter att ha försökt förklarat för honom att man inte kan allt på en gång,så gick han tillbaks till sin grupp och kämpade på ! han var väldigt duktig tycker jag,med tanke på att han inte alls ,fram tills i år har gillat att åka skidor...han sa iaf efteråt att han ville tebax nästa gång och träna mera !
jag fick ju ta med hampus skidor oxå,även fast han inte vill vara med i sin grupp,så ville han iaf åka skidor,och det gjorde han ! kämpade på som bara den ! han var så gullig och gick fram till anton flera gånger och sa: titta anton,jag kan ju oxå åka,kliv upp med dig ! hehe... dom såg så söta ut där dom åkte sida vid sida med varandra...mina gullisar...

har fått se min älsklings-milo per telefon idag oxå ! brodern skickade flera bilder till mig,jag vill ju ha många att titta på,när man inte har chans att se honom in real life så att säga !  :D
har sagt till grabbarna att vi ska till brorsan på lördag,och dom har redan börjat att tjata om hur länge det är tills dess....
det blev inget lussebullsbak igår...får ta det till helgen när jag är ledig !
skall börja leta tomtekläder till grabbarna för julkorts fotografering oxå ! måste börja planera för sånt snart oxå... att arrengera ett riktigt bra julkortsfoto kan ta sin tid...helst när grabbarna inte gärna vill sitta still...:)

imorrn börjar både jag och thomas kl: 07:00 så killarna skall tidigt på dagis & fritids... det är inte sådär jättepoppis för dom att bli väckta 06:00...senast.
och imorrn kväll är det vår första innebandyträning med alla barnen ! får se hur många som dyker upp,måste pöanera vad vi skall hitta på oxå,eftersom det är jag som håller i träningen..thomas har match imorrnkväll.
sedan är det slapparläge i soffan och kolla på idol som gäller !
det har varit mycket flängande denna veckan,så jag och barnen måste ta det lilla lugna litegranna oxå...
med mys & gos i soffan ! härligt värre !
nu skall jag gå och se om jag får nån sömn innan väckaren ringer 05:15......blääääää!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0