kattjakten....

tjopp!
idag vi två-snåret ringde T ill mig på jobbet & sa: vill bara meddela dig att den gråa katten är borta....
jahaja... vad säger man... ?? jag undrade givetvis HUR den hade försvunnit, varpå T svarade att den måste ha smitit ut vid ett tillfälle .... han hade letat kissen i tre timmar utan att hitta den.
så efter jobbet skulle jag skynda hem så vi kunde ut & leta mera, men när jag var på väg i bilen hem så ringde T & sa att dom hade hittat lilla Moffe, han hade hela tiden legat lugnt & stilla under soffan & sovit..... hehe....
det var väl en himla tur det! :)
jag har vart & köpt två katt-selar, som vi ska träna dom att vara utomhus i, så jag skulle testa lite på Moffe i eftermiddags, men den stackarn fick hjärtklappning så fort vi kom utomhus.... så vi behöver nog inte oroa oss över att dom ska förvinna! snarare hur vi ska få dom att vilja vara utomhus..hehe...
annars har det gått över förväntan med kissarna, Joker träffade som idag igen, och denna gången så var det inget fräs & sånt inte! de bara kikade lite på varann, åsså gick dom åt vart sitt håll!  framsteg alltså!
ikväll har  jag räfsat lite ute, rensat lite rabatter & sånt.... åsså har jag plockat undan ALLA vinterkläder & skor, väldigt tomt vart det.... sedan så har jag sorterat ute i sko-garderoben....ojojoj vad skor det var huller om buller, men nu så är det ordning på torpet! barnens skor står så fint i storleksordning,så att det blir lätt att plocka fram när det är dags!
nää nu ska jag kolla på CSI jag har spelat in!
vad tycker ni om kissarna då? fina va?

Kommentarer
Postat av: Jimmy

Dom såg söta ut katterna. Vi måste komma upp och titta
på dom nån dag!

Var CSI bra? Vi spelade RISK med ungarna så vi missade det. Tänkte försöka komma ihåg att se reprisen på söndag.

2008-04-29 @ 09:13:30
URL: http://blogg.elektroniskmusik.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0