Annandag Jul !

Tjolahopp vänner!
idag hade vi en ordentlig sovmorgon till 10:20... skamligt va?  att ha barn som sussar så länge... hehe...
sedan efter en redig frukost kastade vi oss ut i rea-vimlet på stadens gator!  men det var rätt lugnt tycker jag!
grabbarna fick köpa ett spel tillsammans till nya Wii spelet, det blev " spyro-dawn of the dragon"  vilket jag trodde skulle vara ett lätt spel.... nääää vi fick inte till ens början på det!  så T får hjälpa till & visa oss hur det ska gå till när han kommer hem från jobbet!  jag tror att det kan vara jag som gjort nåt fel vid starten av spelet..... eftersom jag inte är något av ett proffs på tv-spel direkt.....   :)
efer en vandring längs med stadens gator, så åkte vi upp till min bror m. familj, som även hade långväga besök av bettans bror m. sambo, och fick oss lite mera fika där (  vi hade ju även fikat på stan...  :)   )
samt surrade en stund & busade med Milo!
hemma vid, var det dax för middag, idag blev det INTE julmat, till barnens stora glädje, utan det blev spagetti m köttfärssås!
vi har även testat ett sällskapsspel som vi gav killarna:  " Lusen"  alla i min ålder kan nog minnas det spelet från vår barndom..... man ska slå en tärning varpå man skall ta olika kroppsdelar av lusen tills man byggt ihop en hel lus! de olika siffrorna på tärningen betyder olika delar... ett väldigt underhållande & spännande spel måste jag säga!
gissa vem som blev sist? jag.
men detta spelet handlar bara om tur, inte skicklighet.....  hehe...
nu har vi en paus i allt spelande... snart väntar " körslaget" 
idag har vi bakat goda chokladmuffins oxå!  åsså har jag färgat lite olika marsipan - klumpar i diverse färger som skall användas till " Yoda"  tårtan jag skall slänga ihop till Hampus födelsedag....  hehe... ska bli kul & se hur fin den blir.....
see u later!
kram!

Kommentarer
Postat av: k-p

skamligt sa bill

skamligt var ordet sa bull

2008-12-26 @ 22:06:53
Postat av: fadern

bra,säger jag om man kan sova till 10:20! Är det nya

spyro-spelet som Anton önskat sig till PS2:an?

körslaget, ska man inte sjunga i KÖR då, och inte som Erik:s och Timo:s körer som hade enmansuppträdande med bakgrundskör???? bäst var

Lagayla. Hanna och Robert W:s KÖRER. Tårtan blir somvanligt superbra.

2008-12-26 @ 23:00:24
Postat av: vickan

k-p: hihi! du måste fixa till sovaklockan på grabbarna dina :)

Papps: svar på fråga 1 : ja. det är det spelet.

svar på fråga 2 : håller med dig att Wells var kanon! trodde inte jag skulle gilla han, men lilla Magnus Carlsson-han var bra han! eller f-låt..hans KÖR var bra..hehe...

säg inte för mkt om tårtan nu... :)

2008-12-27 @ 06:03:14
Postat av: k-p

jo en sovklocka vore inte dumt, det vore ju onekligen trevligt att få sova längre än 06:00 en ledig dag!....

2008-12-27 @ 13:50:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0