stadsbesök!

nu är vi hemkomna efter stadsbesöket,som innefattade fika,samt fönstershopping på leksaksaffärn!
grabbarna,anton,hampus & robin tyckte att det var kul att få gå på cafe och fika! och dom skötte sig exemplariskt! förrutom några små incidenter av mina barn,inte robin...
vi tog en sväng in på leksaksaffären oxå,köpte ett litet kort spel till ungarna,men som alltid när vi är där så utbrister hampus: vi får ALDRIG köpa någonting!    yeah right....... :D
jag var med om en riktigt knäpp grej på affären när vi for hem oxå.... det var en kvinna framför mig som skulle till att betala med kort,men det funkade inte,så hon sa till kassörskan att hon skulle ställa matkassen hos kassörskan och åka och ta ut pengar,det tyckte kassörskan va en bra ide,så hon tog kvinnans namn och skrev på kvittot som hon la ned i kassan,men vad gör kvinnan då? jo,hon tar sin kasse packar ner maten och traskar i rask takt ut i från affärn!!!! kassörskan tittade på mig och sa: men,men....vad gör hon!
ja tanten snodde nog helt sonika maten! helt otroligt! och det var inte en gammal poensionär vi snackar om , hon var kanske i 50 årsåldern....mkt konstig tant iallafall!
nu sitter barnen uppe och leker glatt med varann! hampus han ligger och myser i soffan med en film.
vi skall snar tgå ut en sväng innan maten hade jag tänkt.
sedan ikväll skall vi nog åka och titta på t. match mot innebandy jättarna ö-vik. kan bli kul att se sollefteå få storstryk.....hehe, skoja.!
ikväll skall killarna sova hos min kära mams & papps! gissa om dom längtar?jag längtar inte efter att jobba i helgen iallafall.....


Kommentarer
Postat av: AnnaKarin

Hallå!
Är lite avundsjuk där! Vi har ju inte sådär förspänt med barnvakt som ni lyllosar har :) Vår mormor (kanske du känner till...) bor långt bort och morfar jobbar mycket och bor långt bort, farmor bor 200 m från oss, men hon har farfar att "se efter". J & B var länge räddarna i nöden, men nu får jag väl låta dem vara ifred, hi hi!
Jag har en granntjej som är 14, snart 15 faktiskt, och hon är jättebra. Hon kan hämta o lämna på dagis, värma mat, lägga barnen och hon har varit hos oss sedan Sonny föddes. ( hon har bara en lillasyster som är 11 år...) Men det känns lite mycket att lämna henne mer än över en dag ännu. Syster K har ju varit hit på "intro" ett par ggr, och det har förlöpt väl, men nu far ju hon också :O. Det mesta brukar lösa sig iallafall tillslut, och det jag med denna långa utläggning skulle komma till är att man blir glad när man ser att det finns såna (som du ) som verkligen uppskattar den hjälp de har. Många tycks ha alla världens problem, hur mycket hjälp de än får...

2008-01-11 @ 21:18:48
Postat av: vickan

hellojs tjejen!
jag är mkt lycklig över att mina underbara mams & paps b-vaktar så mkt som dom gör! hade vi inte haft dom, så skulle vi inte kunna jobba som vi gör,med helger,kvällar mm.mm.så jag har min mor & far att tacka för allt! kan du inte skicka hit dina barn ill oss? :D mina barn skulle bli störtförtjusta! eller så kan vi komma på inskolning hos er
:D nån helg sådär när jag är ledig,då kan jag passa dom! hehe...skulle inte det bli fin fint det? nu när du skall ha mera bebbe och allt! hur går det med lilla maggen förresten? KRAM till dig,för de snälla orden! det värmer.

2008-01-11 @ 23:00:07
Postat av: AnnaKarin

Jag ska bara kolla hur det är ställt med bussturerna till hjälta :) ! Det är väl tänkt att den ska komma den 4/2, men vi får väl se om den " håller måttet "! Jag har bloggat lite åt dej också... Natti natti!

2008-01-11 @ 23:34:27
Postat av: karin

till annakarin om du läser det här jag finns på skedomsmon mitt hjärta är stort det räcker till dina små änglar också det är bara att komma med dom eller ringa anton hampus milo kan nog dela med sig jag är ganska barnslig älskar att gunga åka tefat ock andra lekar

2008-01-12 @ 09:53:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0