regnmatchen!

hellojsan!
vilken blöt match det blev ikväll!!!  shit alltså, det regnade som aldrig förr...... slog som spön i backen kan manlugnt säga!!
till en början , när det var typ ett par minuter kvar innan matchstart, så trodde jag inte att jag skulle få ihop ett fullt lag ens.... vi var några få själar , få men väldigt tappra & taggade spelare!  :) men vips, så var nästan hela laget på plats!  vad glad jag blev att så många glada barn trotsade vädret & ville spela boll!
vi spelade mot min kattis,hennes pojkes lag, som även hennes man är tränare för! bolltrollarna heter dom..... det var en helt otroligt spännande match!  jag tror inte att mitt lag har kämpat så hårt & bra någon match!
vi som tittade på fick oss en riktig rysare..... matchen slutade 4-4, ett ganska rättvist resultat tycker jag.
men jag är mest impad av att alla barnen på planen inte verkade bry sig om att regnet öste ner!
ja, våra födelsedagsbarn på plan, erik & robin, fick göra mål på sina födelsedagar...robin gjorde 2 & erik gjorde 1 mål!  kul för grabbarna!
jag passar på att sända lilla k-p en stoooooooor krya-på-dig kram, du ska veta att jag lider verkligen med dig.... i know the feeling...... du kan få en liten puss oxå! :)
idag har jag även skickat iväg beställning på lilla Milo bubbens doppresent oxå!  kommer att bli sååååååå bra så!  :)
nu skall jag fortsätta kolla fotbollen, just nu är ställningen sverige-grekland 0-0..... rätt trist med inga mål gjorda, men båda lagen kämpar järnet, så nog kommer vi att få se på mål nog innan matchen är över!  hoppas bara att det är sverige som står för målen......hehe...
ja en till kul sak!
idag, när jag jobbade, så ringde T och sa att han & hampus var på gb-skolan, T syster cissi, som tar studenten på fredag, hade något som kallas " poängjakten" det är att avgångsklasserna tävlar mot varandra med att ta dit olika saker till skolan & samla poäng för de olika sakerna....jaja, det är lite invecklat!  men iallfall......cissis klass hade fått i uppdrag att fixa en superhjälte-levande skick, samt indiana jones-i egen hög person, och en hoppborg.... hehe...
så T hade klätt ut sig till indiana jones, hampus hade tagit på sig sin stålmannen dräkt & så hade dom farit dit & visat upp sig för domarna!  hehe..hampus hade gjort stooor succe!  och den där hoppborgen, den hade dom fått låna av mina föräldrar som har en sådan i miniformat hemma på skedom!  undra om dom vann poängjakten.... måste komma ihåg att fråga! hampus var mest glad över att de "stora" killarna på skolan hade sagt att han såg så cool ut....hehe.. åsså att han hade fått en stor påse med marshmallows!
nu, ska jag kolla fotboll!

Kommentarer
Postat av: Angelica

Haha, vilket jobb alltså med poängjakten, minns själv...vi skulle ha dit en sådan där gärsgård(hur det nu stavas) och en riktig stor glassbil, hemglass...väldigt svåra uppgifter!!

Duktiga barn att spela i detta väder.Sovgott!

2008-06-10 @ 22:20:43
Postat av: k-p

hej tack för kramen

det känns verkligen fördjävligt

men idag kan jag i allafall någorlunda kliva upp ur sängen..alltid nåt..:( kul med killarnas match,som sagt tur att det blev oavgjort så slipper vi slåss på jobbet:)

2008-06-11 @ 10:15:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0