olycksdrabbade....

ni som läst min blogg ett tag, har tidigare kunnat läsa om en kamrat till oss som fick vad  de trodde var en hjärtattack/ hjärnblödning,han fick detta anfall när han var ute & körde bil med sin familj,som tur var gick det bra för honom denna gången.
nu idag har samma kille, krossat hela sin hand under ett jättestenblock. han skulle bygga nån stenmur hemma på sin tomt, och tappade ett stenblock rakt på handen, som i sin tur krossades, han är på sjukhuset nu, och vem vet om han någonsin kommer att bli riktigt ok i handen..... stackars människor som olyckan verkar drabba hela tiden...... hoppas att han kryar på sig fort iallfall,så gott det går .....

idag har grabbarna & jag kört fyrhjuling här hemma, haft besök av min moster+hennes man, samt vart på en liten utflykt till en mysig skog , som Antons skolklass brukar gå till på fredagarna, vi hade det jättekul där i skogen! dit måste vi åka flera gånger, det var som en riktig sagoskog.....
sedan skjutsade vi hem min farmor, hon hade vart & hälsat på min farfar där han bor, på ett hem för dementa, han har alzeimers, en fruktansvärd sjukdom för de anhöriga....
så fick hon en hög med nya böcker av mig så hon har nåt att läsa!  hon är lika bok-galen som mig...hihi!

sedan vart det upp till mor & far för att hälsa på dom & så tog killarna & jag en cykeltur till bettan & milo igen! vi fick se milo in action i hoppgungan-mkt underhållande!   :) han hoppade på ordentligt där ett tag....
vid halv sex var det dags för mig & Anton att åka iväg på våran 1:a utomhusträning med vårt fotbollslag-" superhjältarna" det vart en bra uppsluppning i dag på träningen, 13 st barn kom idag!  bara 3 som fattades.
det blev en riktigt kul träning, med mestadels matchspel, eftersom det är dags för vår 1:a kvartersmatch imorgon, vi spelar kl 18:10 mot " undromslirarna blå" vi har inte mött dom förut, så det blir intressant att se vad det är för ena.....
nu ikväll har jag även suttit & googlat på fotbollsövningar/lekar som jag kan använda mig av på träningarna... jag har hittat en hel drös med superbra grejor!  så det var himla kul. hoppas att barnen kommer att gilla dem oxå!
hejsvejs på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0