Big Bang?

tjopp!
idag är det en stor dag för oss som är intresserade utav rymden & astronomi i allmänhet.... idag trycker dom på knappen i schweiz,cern, på den stora partikel-acceleratorn!  det är ett utav världens största expirement, målet är att återskapa ett " big-bang" i miniatyr, för att få mera vetskap om s.k. mörk materia, som står för 25% av energin i rymden, och som vi inte vet så mkt om, förhoppningsvis kommer det att lyckas, men vissa forskare som är lite kritiska till detta, tror att det är början till världens undergång....det tror inte jag, jag tycker att det är helt fantastiskt att dom har byggt en 27 km lång tunnel under marken där de ska få en massa partiklar att krocka med varann, och se vad som händer.... detta kan vara ett jätte-genombrott i forskningen om jordens födelse!!!
jaja nog om detta.
nu har jag några timmar alldeles för mig själv innan jag ska på jobbet & jobba kväll, jag har nyss lämnat barnen på skola & dagis, så nu ska jag kasta ut lite mattor & städa !  detta är för mig mkt avkopplande att få städa & dona på alldeles ensam!!
igår var det simskola igen, gick hur bra som helst för lillen! han har verkligen lärt sig mkt under dessa gånger som har vart!
och Anton förvånar oss alla....igår visade han att han lärt sig göra framåtvolter från trampolinen...jag vågar knappt dyka..... sedan har han blitt jätteduktig på att simma ryggsim-crawla... han var nästan snabbare än mig!  och inte för att skryta...jag är duktig på att simma...så anton måste vara väldigt bra för sin ålder på att crawla!
på lördag är det oxå en stor dag...hehe....  min kära bror skall komma hit och vara barnvakt till mina troll!  T & jag jobbar , så då ska jimmy komma hit & vara här när barnen vaknar,sedan tar han väl med dom hem till sig, hoppas bara att jimmy,bettan & milo blivit friska från deras hemska förskylning!
barnen längtar tills lördag, de har lovat att vara på sitt allra bästa humör hela dagen!  :)
nu måste jag starta städningen!
kraaaaaamaar!

Kommentarer
Postat av: V

Godafton! Ja, visst blir det mycket kuskande runt, runt, men det har väl sin charm det med :) men jobbigt blir det så klart. Vi åkte hem vid 21 på lördagen och träffade på några eländiga älgar efter vägen...såå otäckt! men som tur va så ångrade de sig och gick åt andra hållet. Kan ju säga att det inte gick i 110km/h sista 3 milen :)

2008-09-10 @ 19:08:42
URL: http://veronta.blogg.se/
Postat av: Angelica

Lite läskigt tycker jag nog att det låter!!

Jo, här är det bra. Massa finnar på hakan bara som irriterar nå hemskt!Jag hade en granne som är 85a, och hon hade psoriasis i hårbotten och öronen och ibland runt näsan. Så hon hade nån salva som hon fick smörja på, och då blev det bättre.Men det är ju inget farligt som tur är. Hampus kommer om så fallet är säkert få sola i ett special solarium på psoriasismottagning om han vill. Jag ska ha Klädparty den 15 oktober om du vill komma, på ok-falken. Klockan halv sju. Johanna S har börjat sälja me&i kläder och finns som hemsida att titta på om du vill!Nä nu ska vi äta frulle, kram!

2008-09-11 @ 09:26:16
Postat av: vickan

hejhopp Angel!

tyvärr jobbar jag kväll den 18:e... min svägerska Bettan, ska ha Me&I klädparty ikväll hon! :) tyvärr kan jag inte gå på det heller, T ska träna.

men jag var in på hemsidan & det var riktigt fina kläder,coola på nåt vis! jag hör av mig om jag vill beställa nåt från ditt party!

många kramar!

2008-09-11 @ 10:19:53
URL: http://vickkanh.blogg.se/
Postat av: Angelica

Men det var ju inte den 18e det var ju den 15 oktober!!!

kram!

2008-09-11 @ 12:36:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0