Fika & Fotboll!

halliiiihallååååå!
idag jobbade jag till kl 13...häärligt!
sista halvtiman på jobbet fick jag fint sällskap av Hampus!  T skulle på utbildning idag, så då fick lilleman vara med mamsen på jobbet, det gillar han!  :)
sedan for vi & hämtade Anton, samt kompis Erik som hängde på oss, sen blev det en tripp till sportaffären för att inhandla nya målvaktshandskar till Anton, samt en superfin fotboll som killarna ska ge Alfred i 7 årspresent imorgon!
gick sedan & kollade om jag kunde hitta nåt fint till Angelicas lilla Saga... men med 3 grabbar i släptåg, hittade vi inte nåt, får se till veckan vad jag kan finna för sött till den lilla jäntan! en hint till Angel....  kan vi få hälsa på nästa vecka nångång?  :)
vi slank sedan in på kaffe petter för att fika litegranna, jag drack kaffe bara... grabbarna smaskade kladdkaka & daimtårtor.... fast Hampus åt inte upp sin, han basunerade ut för alla som ville höra på fiket att det var den äckligaste tårta han någonsin hade ätit!  :)

ikväll har vi haft fotbollsträning igen för vårt lag " Superhjältarna"  och idag må ni tro kom det många!  14 barn var vi, endast 2 som fattades! det var en jättebra träning, de är så flitiga!
det märks verkligen att barnen har längtat efter att spela....

imorgon är jag & Hampus lediga, efter skolan bär det av till Alfred som fyller 7 år!
men innan dess , ska jag & Hampus städa ur, eller börja iallfall... förrådet....  detta förråd, som tycks fyllas på med en massa rat varenda år, trots att jag är en flitig rensare.... han jag bor med gillar att samla på sig saker, som typ kläderna han hade på sig i högstadiet....  :)  men nu är det dax att hä bort en hel massa igen!
ska börja med att packa alla bebiskläder ,och endela kasta eller ge bort...
har tagit hem en massa tomlådor från jobbet, så nu ska här packas fint!
som det ser ut nu, så ligger en himla massa grejor i icakassar, eller bara löst.... tar ju så mkt mindre plats om man lastar vackert i lådor!
snart så fort snön är väck ska jag hämta släpkärran & så ska vi lasta den full med både saker inifrån förrådet, & saker utifrån, typ vår trasiga grill, en nedspydd madrass,en trasig pool, och en massa annnat trasigt som ligger i vårt uteförråd....  känns som om släpet kommer att bli fullproppat!!  :)
men ssååååååå himla skönt när det är gjort & allt  ser fint ut!

nu ska jag sussilussa!

Kommentarer
Postat av: Jimmy

Hmm..Sussa kl 21.42? Du missade alltså Californication igår? Var du på metodistmötet då, eller glömde du det också?

2009-04-22 @ 09:10:34
URL: http://www.jimmysbetraktelser.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0