Hit & Dit & Fram & Tebax & Far & Fläng dagen! :)

Godafton friends!
vilken härlig söndag det har varit va? vill inte att den ska ta slut.... det har varit så himla varmt & skönt hela dagen alltså!
grabbarna & jag startade dagen med mysfrukost i soffan framför lite barn-tv ! sköööönt......
sedan drog vi iväg på Hampus 1:a fotbollsträning!  spännande värre!
många barn var där & var väldigt förväntansfulla... det blev en jättekul träning!
laget är redan sponsrade..hihi!  de har fått vita shorts & blåa tröjor , och de kommer att heta " Hajarna"  coolt va?
Hampus var i sitt esse idag, inte ett enda litet utbrott * kors i taket*
och han gjorde så många mål att jag tappade räkningen efter typ 7 mål.... hans lag vann med 14-1 och han hade visst gjort 11 av dom målen!  härligt jobbat av lillkillen!  :) hehe....
jag måste säga att dessa smågrabbar var himla duktiga alltså.... ska bli kul & se hur det går för dom i kvartersen...
efter detta for vi till min mor & far för att vara där en timma innan det var dax att skjutsa Anton på handbollsavslutning,  medans Anton var på handbollen var Hampus då hos Markus, en kompis.
och jag for hem & packade släpkärran nästan helt full med sopsäckar från vår mastodont rensning härhemma!
kl 4 var det in till staden igen för att hämta grabbarna.... trodde jag....  men jag fick bara med mig Hampus hem- Anton skulle visst med en ny kompis IGEN  på dennes systers fotbollsmatch på nipvallen, han far & flänger den grabben...  :)
han kom hem så sent som halv åtta nu ikväll....   :)  men han berättade att dagen hade varit såååå himla kul, först med handbollsavslutningen, där hade de haft lekar & fått en massa godis & smaskens, åsså fick de en jättefin tröja det stod sollefteå handboll , på. samt ett diplom från sundsvallscupen!
fotbollsmatchen han förljde med kompisen på, hade oxå vart jättekul sa han!
Hampus & jag vi har hunnit med att vara på lillängets lekplats en sväng ikväll oxå... mkt bra lekställe det!  :)
ikväll har T kommit hem från militärövningen oxå- den hade gått bra sa han!
Hampus undrade om han hade blivit skjuten.... ush!  men vi förlklarade att de inte hade skjutit på varandra.....  :)
Nu sover kidsen gott....snart jag oxå.... det är mkt tidig morgon imorrn.... både T & jag jobbar dagpass,,, så det är halv sju på dagis som gäller...
måste ju ladda inför mamma-son-handbollsmatchen imorrn kväll oxå.....   :)   spännande....hihi!
publiken lär ju få kul iallfalll om de ska se mig springa......   haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0