Östersund tur & retur !

Godafton friends!
vilka härliga dagar jag har haft med killarna i Östersund hos min kusin Magnus!
första kvällen , tog vi det lugnt & kagade mat med kusinen, Anton hjälpte till att rulla köttbullar...det tyckte han va kanonkul!  :)  sedan avnjöt vi en helt fantastisk kött & korvgryta med färska kryddor & annat gott som kusinen fixade till!  efter maten bänkade vi oss i tv-soffan & smaskade glass allesammans!
i måndags blev det äventyrsbadet för hela slanten!
men enligt killarna var ENDAST 7 timmar på badhuset för kort tid.....   :)
näää de var supernöjda med dagen på badet!  har ni inte varit i Östersund nyligen & badat, kan jag varmt rekomendera det!  helt suveränt!  & billigt att äta där var det oxå!  de har under dessa tre år som det var sen vi var där sist, fått diyt 3 nya vattenkanor!  de va superkul allihopa!
efter badet var det en sväng på staden för att killarna skulle få inhandla lite nya saker , de hade fått med sig fickpengar av mormor & morfar...   :)
sedan var det åter dax att fara hem till mange för att fixa middag, denna dagen blev det hembakt pizza som det bjöds på!  även denna gången hjälpte Anton till i köket!  :)
imorse när vi vaknade i Östersund, sa grabbarna att de inte ville fara hem..de hade haft sååå kul där!  härligt att de uppskattade den lilla resan !   jag tycker oxå själv att det har vart jättemysigt att få umgåtts med min kusin, som jag träffar alldeles för sällan!
det blev en sväng in på barnens hus oxå innan hemfärden...  :)  så nu har killarna slut på sina pengar!   jag hittade även skor till killarna, på Skopunkten, där fick man ta 3 par skor, betala för 2.. så det blev 2 par till Anton, & ett apar till Hampus, skitsnygga!!

Nu ikväll har grabbsen spelat matcher oxå!  Hampus lag förlorade, men de kämpade som tokar!  de var jätteduktiga, Hampus gjorde ett mål iallfall!  :)  så han var as-nöjd!
Antons lag fick äntligen vinna, efter allt deras slit... den här matchen var alla helt suveräna alltså!
Anton stog i mål hela matchen, som vanligt var han superbra i målet!
Superhjältarna fick vinna med 4-1 ikväll!  välförtjänt!!  verkligen!
nu ska jag sortera en hel IKEA kasse med kläder som jag fått av en av Antons kompisars mamma, till Hampus!  jättesnällt av henne!  Tack Eva!!!

kram på er alla & sov gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0