Tjohoo!

japp!  då var man ledig i hela 11 dagar nu då!  :)  underbart!
känns skönt att ha delat upp semestern så här... först 3 veckor på den rätta perioden, sedan 1 1/2 vecka nu så här efteråt... härligt att vara ledig med barnen ända tills dom börjar skolan den 24:e !
vad har jag annars gjort i veckan än att ha jobbat varenda dag? 
i onsdags jobbade jag kvällen, så då blev det inte så mkt annat gjort...
efter jobbet i torsdags kom mamma hit och så for vi med Hampus & plockade lite bär, både hallon & blåbär hittade vi !  och ni skulle bara veta vilka guldställen med bär som vi har hittat.......   :) 
sedan for vi in till min moster i Långsele & fikade gofika! härligt det efter att ha gått omkring i skogen!
sedan kom Anton & T hem från T träning i Resele, så då passad vi på att rensa lite bär & frysa in...

I går efter jobbet, så ringde barnen kompisar, så vi hade fullt hus här hela dagen med Madde & Co, skönt att sitta & surra med henne... det var längesedan.... men det blir ju så, man har ju liksom fullt upp med sitt... men när man väl träffas är det sååå mysigt!  när hon sedn for hem, stannade hennes 2 äldsta kvar & käkade middag med oss !  det blev en våffel & pannkaksmiddag här i Hjälta igår! 
på kvällskvisten kom mina föräldrar hit, pappa hade lovat att hjälpa Hampus att bygga ett cykelhopp!  Lilleman har ju blivit heeelt galen, han fara & trixar med sin lilla cykel härute på gatan... hoppar & grejar.... och han är riktigt duktig!
s¨å nu hade pappa lovat att ta hit bräder & hjälpa han.... så igårkväll satt grabbarna med varsin hammare & spikade ihop ett helt suveränt hopp!  lite för bra kanske... för Hampus var lite rädd att hoppa- det var ju såååå högt!  vilket det INTE va kan jag säga...  :)  men det slutade med att Anton vart heltokig i hoppet, så han har oxå börjat trixa med cykeln!  skitkul!  han va superduktig att hoppa!

annars har jag kokat lite svartvinbärssaft, gjort rödvinbärsgele... så smarrigt med hemgjort tycker jag!!
nu har jag suttit & klurat & kollat på nätet om Holiday Club Hotell i Åre.... verkar ju va så mysigt & inte alls dyrt, de har nån drive nu mellan 16-21:a augusti ...  jag vill åka dit!!!   jag vill jag vill!!!!   :)   2 nätter ...hotellfrukost..bad....  fjällen... ååå vad jag vill dit!!  men T är inte så pigg på iden tror jag...har försökt ta upp det flera gånger men jag jag får aldrig någe svar... så det antar jag är ett nej...   :)  man får väl ta det nån annan gång..det kostar ju fakiskt pengar oxå-- tyvärr..   :)

Idag ligger vi & slappar i soffan...lovely...  :)
kanke blir det en utflykt till Nämforsen idag?
Ha en fin dag allesammans!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0