Kräka & Madrassinköp!

Hallojsan!
hej & hå... kräket har än en gång klivit in på besök i detta huset...
igår kväll när jag & Anton kommit hem från handbollsträningen, låg Hampus i soffan & sa att han hade " ont i halsen.." detta halsonda, var antagligen illamående upptäckte vi typ 1 timma efter han hade somnat för natten... då spydde han som en tok!  huvva-har nog aldrig vart med om att han har spytt så mkt någon tidigare gång!
han spydde med jämna mellanrum fram emot 4 tiden i morse, eftersom Thomas har vart ledig idag, så var han hemma med båda grabbarna, vi tyckte det var bäst att hålla Anton hemma oxå, om han är smittbärare är det nog inte så poppis att gå på skolan....  :)

Nu verkar Hampus ha kryat på sig lite, men nu har han feber istället!  kan ha med magsjukan att göra tror jag....
Anton har -ta i trä- inte spytt ngt ännu....  vi får väl se hur det blir med oss andra...
Hampus skall iallfall få vara hemma från dagis hela veckan, jag vabbar på torsdag, åsså är jag ledig imorrn, så han får piggna till ordentligt!

Hoppas att Anton klara sig, han har ju handbollscup i helgen, och han skulle bli riktigt lack om han inte fick fara på den kan jag säga!
han blev förresten " draftad"  igår på handbollen.... till en helt annan sport!  :)
hans handbollstränare håller även på med friidrotten här i staden, och han ville så gärna få ta med Anton på någon spjut-träning i sommar!  han tycker att Anton verkar ha en riktig " spjut-arm" som han sa....   :)  kul!
Anton tyckte att det skulle bli superkul att få pröva på!

nu ska jag fixa till ngn skonsam för magen-middag!
sedan blir det coca-cola & isglass resten av kvällen för lille mannen!
fick förresten inhandla en ny madrass till Hampus oxå... han spydde igenom sin  madrass så att det RANN spya igenom den när vi lyfte upp den ur sängen.... mysigt va?
så jag tyckte att han kunde gott få en ny madrass! den gamla har vi kastat ut i snön!

ha en trevlig kväll på er allesammans!
kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0