Solskensbullar!

måste bara få dela med mig av ett recept jag hittade på en av mina favvo-bloggar,Hannah Graaf!
jag har gjort dessa bullar nyss, och de vart suuuuper goooooda! och enkla som tusan ..... kan inte bli bättre! :)

50 g jäst
100 g smör
3 dl mjölk
1/2 tsk salt
1 dl socker
2 tsk kardemumma
9 dl mjöl

gör en vanlig vetedeg av ingredienserna, låt den jäsa i 30 min.
rulla bullar, det blir ca 35 st , låt dessa jäsa ytterligare 15 minuter .
gör små gropar i bullarna, vispa ihop snabbmarsan, jag gjorde utav 2 påsar.
klicka i marsan i gropen, låt jäsa en sista gång, 15 minuter.
in i ugnen 5-10 minuter, 250 grader!
när bullarna ska serveras, smält lite smör & pensla dem med, rulla dem sedan i strösocker!
smaskens!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0