Nötmakroner!

Hej Hallå på er allla godingar till vänner!
ikväll har jag jobbat, grabbarna har vart & pimplat med min mor & far, det var mkt uppskattat av killarna!  de var heeelt slutkörda när jag kom hem ifrån jobbet ikväll!  :)
Barnens farbror Jörgen har vart här ikväll oxå, för att gratta Anton i efterskott, han fick kosing av Jörgen & Bea...  det gillade han!  :)
Nu efter att jag skrivit klart, ska jag sätta mig i soffan med en gooood kopp te, & kolla på sista skivan med  de sista avsnitten av californication- jag har blivit beroende av den serien!  :)  nu längtar jag tills säsong 2 börjar här i sverige!


Just det!  hittade ett smaskigt recept på jobbet ikväll!  tänkte dela med mig till er av det!
here it comes!
Nötmakroner:
25 st kakor
125 g hasselnötter-krossa dom.
4 dl florsocker-blanda med hasselnötterna
4 äggvitor-vispa pösigt-blanda sedan ner med nötblandningen
1/2 dl socker-blanda i smeten.
spritsa ut 50 st klickar,stora som femkronor, på en plåt. låt dessa stå i ca 30 minuter innan de sättes in i ugnen på 150 grader.
grädda i nedre fas i 12 minuter.
låt kakorna kallna.
tag nutella & bred ut över en kaka, ta sedan en till kaka & lägg på som ett lock, så att det blir en " dubbelmacka" med nutellakrämen emellan!
Blanda ihop en kristyr, bestående av 2 dl florsocker,1/2 äggvita,1 krm ättikssprit.
ringla kristyren över de färdiga makronerna!  FÄRDIGT!!!  verkar huuuuur gott som helst!

Ha en trevlig kväll på er allihopa!
pusspuss!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja visst är californiacation bra!! Lät gott med receptet:)

2009-03-05 @ 11:11:38
URL: http://www.silverblink.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0