Godkänd stämplad! :)

Goda natten på er vänner!

idag har jag avrt på hälsokoll hos skolsyster med Hampus, och pojken var fullt frisk, inga fel alls på honom- alltså, precis som jag trodde! han hade fullgod syn & hörsel, fast han hörde lite dåligt på de höga ljuden, antagligen pga att han 'är förskyld, hon sa att det var ett vanligt fenomen.. så han ska göra ett till hörseltest om några veckor, men hon tyckte det var så marginellt lite mindre han hörde, så det blir nog inga problemos!

han följer sin längd & viktkurva exakt som han borde, och han var sååå himla duktig hos skolsköterskan så!

Annat idag.. ja, Anton hade fått för sig att han skulle följa med & kolla på sina kompisar som spelar handbollscup i S-vall imorrn, de skulle åka kl 6 imorrnbitti.. och bli borta hela dagen... så han skulle åka med en annan kompis dit, men så innan han skulle till att somna, så ångrade han sig... han började vela lite... funderade mkt på om han skulle komma bort..ramla & slå handen ännu mera... ja, en massa saker.. så tillslut kom han fram till att han ville stanna hemma & vila handen.. bra tänkt där av min kloke son tycker jag!  tyder på ett mkt moget & klokt tänkande anser jag!

En annan mindre rolig sak som kan ha hänt idag är att det verkar som om vår kattmamma, vår äldsta katt, har blivit tagen av räven..

hon gick ut som vanligt vid 2 tiden idag, vid 7 tiden ikväll hade grannarna gått på prommis i skogen, och då hade de hittat en katt-svans.. långhårig & svart, samt att det låg inälvor bredvid, och rävspår runt omkring.. visst, det kan ha varit en annan katt, men det finns inga svarta långhåriga katter här förutom våra, och hon har fortfarnade inte kommit tillbaks.. så risken är stor att det var hon.

har inte sagt något till barnen ännu... får vänta & se..

Nu ska jag kolla reprisen på Solsidan... sov gott alla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0