Detta suger !!!

Åh vad jag är less nu..jag har suttit & grinat i ett par timmar nu, så nu är jag helt uttömd...

När jag tog in posten idag, hade jag brev från Försäkringskassan...

öppnade det och läste bl.a " Utifrån de uppgifter vi fått, överväger vi att ej betala ut någon sjukersättning för hela din sjukperiod från den 21 december"

allt bara svartnade för ögonen på mig...

vad fan ska man göra?

åsså började tårarna & forsa..
ringde min handläggare på försäkringskassan, som är en trevlig tant förövrigt..
hon berättade för mig, att denna första bedömning som gjorts i Falun, anser att mina sjukintyg var för ofullständiga.. inga röntgensvar..inget om att detta är ett problem jag dragits med länge...
min läkare har alltså skrivit ett för dåligt intyg...
hon sa oxå att detta inte är ett fullständigt beslut, jag har på mig t.o.m 15 februari att skicka in ytterligare uppgifter, samt att skriva själv till dom oxå...

det stod ytterligare i brevet från FK " Socialstyrelsen har gett ut rekomendationer om sjukskrivning vid olika diagnoser, akut ryggsmärta läker som regel ut efter några dagar, ibland kan det ta upp till 2 veckor, läkningen kan ta längre tid om patienten är inaktiv & rörelserädd..."

vad ska man säga??
jag blir alldeles matt....
de anser att jag skall kunna klara mitt jobb med lyft % vridningar & dyligt, när jag inte ens kan knyta mina skor ordentligt..eller klara av vardagliga sysslor.... helt absurt.

jag kommer att få psykiska besvär av detta... just nu grinar jag bara.

Håller på för fullt at få tag i min läkare så han får skriva nya bättre sjukintyg som skall skickas in.. vad dan gör man om man inte får pengar?
socialen nästa då......


Kommentarer
Postat av: k-p

hej

ja vad säger man... hur dåligt som helst!!!

slarvigt av läkaren tycker jag oxå, de borde ju veta att kraven ökat på att intygen skall vara väldigt tydliga!

men nu har du ju röntgat och fått svar så jag tror att om du skickar in det svaret från röntgen samt att farbror doktorn kompletterar intyget så skall det inte vara några problem att få pengar.

men fy vad sånt här suger energi...

kramar från k-c

2010-02-02 @ 14:14:22
Postat av: Anonym

Tycker så synd om dig=( Inte lätt när man blir sjuk. Hoppas verkligen att det ordnar sig, ska hålla tummarna! Kram på dig.

2010-02-02 @ 16:45:31
URL: http://silverblink.blogspot.com
Postat av: Pernilla

Hejsan på dig!

Det är ju helt sjukt att någon kan sitta och säga att man inte är sjuk och därför får man ingen ersättning. Hur kan man få hålla på så här??

Hoppas att allt ordnar sig.



Skickar lite styrkekramar till dig.

2010-02-02 @ 20:51:59
URL: http://familjenthomasson.bloggplatsen.se
Postat av: Anna-Karin

Varför bli man inte förvånad när de gäller försäkringskassan. Hade oxå strul med dom förut. I dag måste man vara frisk för att vara sjuk och orka strida. Hoppas de löser sig för er.

Styrke kramar

2010-02-04 @ 12:43:03
URL: http://artoz.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0