Händelsefulla dagar!

Gokväll vänner!

Sedan sist har det vart full speed.. massa härliga upplevelser!

I fredags var vi bjudna till min moster på grillat.. jag gjorde en supergod jordgubbstårta med Lemon Curd & maräng... himelskt god !! den vart mkt uppskattad på partajet.. där det var mkt trvligt folk, vi var nog en ca 20 pers där... mysigt !

I går for jag på en liten långtur.. blev tur & retur till Junsele..  :)  Anton har vart där & sovit hos en av sina bästa vänner, som varit bortrest hela sommaren... äntligen fick de ses igen !

Efter Hampus & jag skjutsat dit Anton, tog vi en avstickare in till Näsåker, Nämforsen.. som är en av mina absoluta favoritplatser.. jag känner sådant lugn i kroppen varje gång jag kommer till den otroligt vackra platsen...

Hampus ville ta sig ett dopp, så det fick han !  han tyckte det var väldans skönt!

Sedan fikade vi på klipphällarna, och for sedan vidare till Åsmon där vi plockade lite härliga jordgubbar!! guuud så goda de var!!

Igår var vi även ner en sväng på stan på kvällssidan & kollade på Lazee... visste inte vem det var innan, men väl där nere, så ände vi igen hur många låtar som helst!

vid 23 snåret körde vi upp till Hallstaberget för att se den vackra solnedgången... och klättra upp i hopptornet ! Hampus gillar det !

Idag har grabbarna arbetat hela långa dagen.. eller iallfall mellan 12-18.. de fick ha loppis uppe hos mina föräldrar.. vi har hållt på & samlat ihop lite smått & gott under den här veckan.. och himmel vad de fick sälja!!
Alla pengar de sålde för, ska de få ha som semesterpengar & handla för när vi åker till min kusin Magnus i Östersund nu till veckan...
Det var verkligen full fart på loppisen! under den första timman fick Hampus sälja för 600 kr ! helt otroligt!!
kul för killarna!! de har nog fått blodad tand, för nu vill de ha flera loppisar...  :)
det lär vi nog ordna till...  :)

Nu ska jag se till min jordgubbssylt jag nyss kokat... luktar himla gott må jag säga!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0