Bilköp!

Tjenixen vänner!
Idag har vi inhandlat en ny bil! wohoo!
Det vart lite halvspontant.. fast vi kollade på denna bilen redan för några veckor sedan på Sahlens Bil.. när vi sedan såg att den fortfarande fanns kvar, åkte vi dit & testkörde den & sedan bestämde vi oss rätt snabbt ! så på måndag hämtar Thomas den nya bilen !  :)  jag får vänta med att köra den tills jag kommer hem från ryggis på torsdag..
Så nu har jag satt ut den andra "gamla" bilen , vi har ju en passat-94 som har stått orörd sedan några månader tillbaks, så nu har vi satt ut den som reservdelsbil, det är något med oljepumpen som ska fixas för att den ska kunna köras..men vi är inga bil-människor, så då säljer vi den istället! nån som vill köpa den för 5000 kr? hör av er isåfall! kan säga att den gått igenom varenda besiktning felfritt varje år. den ligger på Blocket nu iallfall!
Vi har ju våran Vovo V70 oxå.. det är den & denna nya bil vi köpt som vi ska ha !!
"Nybilen" är verkligen jättefin & lättkörd... den drar nästan bara hälften i bensin som våran volvo.. så bara det kommer vi att tjäna in massa kosing på- det känns fint det ! med tanke på att vi kör rätt mycket bil..


Annars har jag & Anton gått en skogsprommis nu ikväll.. synd bara att det började spöregna när vi var mitt i skogen... rätt långt hem...  :)
men det var skönt !

Thomas har börjat att riva vårt gamla uteförråd... imorrn kommer det nog inte att finnas mera! vad tomt det kommer att se ut... men det nya han byggt är så mycket större & finare !

nä nu ska jag ta fram Hampus hockeytrunk & plocka ur den... tänkte ha det som packningsväska med på ryggis... lagom storlek..  :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0