Skojdag !!

 Vilken härlig dag jag & grabbsen har haft i Övik idag ! Vi startade hemifrån vid 9 snåret, och kom hem relativt nyligen !

Vi har varit på bangolfläger , och killarna hade det så himla kul, de har längtat efter att få köra lite bangolf hela vintern.. men vi har ju ingen inomhusanläggnning, men det finns det i Övik ! så vi blev bjudna dit, en hel dags golfande med lunch på pizzeria, sedan avslutades hela dagen på bowling med hamburgermiddag ! helt suveränt !!!

Under golfandet så fixades det lite småtävlingar barnen emellan, våra killar var minst iallfall, sedan var de andra 5 mellan 11-14 år, men Anton & Hampus hade så skoj, och att ha träffat nya vänner, från umeå & övik , det tyckte dom va skitskoj !

men grabbarna har fått med sig hem ,varsin sprillans ny golfboll, en massa godis, och en jättefin ficklampa som Anton vann..  :) de var verkligen jättegenerösa på golfklubben må¨jag säga ! och vilka fantastiskt snälla & fina människor som var där.. lärde grabbarna en hel massa nytt.. själva anläggningen låg på ett källarplan , där det var jättefint, 6 stycken helbanor, som kunde byggas om till 18-hålsbanor, kanon ! det gicks väldans många varv må ni tro..  :) grabbsen tyckte det kändes ovant först, eftersom de inte spelat på ca 6-7 månader... men de blev snabbt varma i kläderna !

Och jag min klant, glömde min kamera på bowlingen i Övik... märkte det först typ 3 timmar efter vi hade vart där, så jag var helt hundra på att någon snott den.. eftersom det var väldans mkt folk & bowlade där.. men jag kastade mig på telefonen & ringde dit.. och han jag pratade med gick & letade... och jomenvisst ! den var kvar !!  himmle vad glad jag blev !!! så nu ska de otroligt snälla människorna som ordnade denna golfhelg i Övik skicka hem den till mig !! min kära kamera.. vilken tur !!  så när jag fått kameran återi min ägo.. då ska ni få se fina bilder från golflägret !!

Ja, man ska ha tur ibland..  :)

Nu ska jag sussa, det hr varit en lång med kul dag.. imorrn är det fotbollscup i Kuben ! från 8:10..  :)
Gonatt!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0