Skolbesiktning ! :)

Hejsan på er alla glada !

Idag & även imorrn har jag ledig dag !!  wohooo!

Denna dagen har förflutit snabbt som ögat... efter skollämning imorse, for jag & tränade en sväng.. känner att jag måste ta tag i detta nu ! har slarvat alltför länge...

Sedan hem & städa... ush vad jag hittar stök ju mer man städar.. våren gör ju med allt sin sol & allt sitt ljus att allt ser liksom mera skitigt ut...  :) men jag gör så gott jag kan.. har iallfall städat , varesig det märks eller ej..  :)

Sedan har vi haft Hampus "besiktning" alltså, utvecklingssamtalet... på skolan... jag var liksom lite halvnervig för det här... man vet ju vilka utbrott den lille mannen kan få... och att han har sin mammas humör...  :)

Men som tur var så visar det sig att han är "Dr Jekyll & Mr Hyde "  !  han var visst så lugn & så duktig & låg långt fram i sitt skolarbete ! det är väldans bra att han visar sin allra bästa sida på skolan tycker jag ! då får han gärna ha sina små utbrott härhemma !!  :D

Nä allvarligt talat, så var det jätteroligt att få höra hur duktig lillemannen 'är i skolan ! det visste jag ju redan oxå !  :)

Anton han har sina nationella prov denna veckan, de hade några för ett par veckor sedan oxå... och Anton ÄR ju oxå jätteduktig i skolan.. men han tyckte att dagens prov hade vart sååå svårt... och så¨deppar han för det... han skulle få göra det imorrn fortsättningsvis... hoppas han inte klurar för mkt på det där nu... herreguuuud han går i 3:an !! har hela skolan famför sig & han hinner lära sig MASSOR !!  :D  tävlingsinriktade grabben.. vill ju klara sig bäst hela tiden... fast vi försöker förklara att man går ju i skolan just för att LÄRA sig ! man kan inte veta allt.. inte ens vi vuxna.. ABSOLUT inte vi vuxna skulle jag vilja säga ! barn är mkt smartare än de flesta vuxna tror...

Nä nu ska jag kolla på riktigt smarta personer på TV... Big Brother !  :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0