Sjukstuga...

Godafton vänner!

Idag blev det inte riktigt som vi tänkt oss...

Meningen idag var att Anton skulle spela trummor nere på Wintergames-invigningen... som han har övat så mkt inför- men imorse vaknade han med dryga 40 i feber.. lilla vännen.. när jag kom hem från jobbet hade T just givit honom ännu en alvedon.. men han hade fortfarande 39 i feber trots all alvedon i kroppen.. och han var verkligen hängig alltså ! hade inte velat äta på hela dagen.. bara legat i soffan & haft ont i hela kroppen.. länge sedan jag såg honom så himla hängig...
efter att ha frågat honom hur han kände sig nu i eftermiddag, så vart det inte något trumspelande för Anton... han fick själv välja & känna efter, och han sa helt sonika att han inte orkade.. och det kommer ju flera Wintergames ! och flera uppvisningar i trummorna ! det viktigaste just nu är att han blir frisk ! men visst sa han att han var lite less att han skulle bli sjuk just idag... men så kan det vara.. nu ligger han & Hampus & sover.. vi får väl se om lillen klarar sig.. eller om han oxå blir sjuk..

Anton är just nu mest mån över att han ska bli frisk till hans 10 årsfest för sina klasskompisar på fredag, och jag sa att om han vilar nu resten av veckan så ska han nog vara kry tills dess!

Jag & Hampus var ner en kort sväng till invigningen nu ikväll för att hämta Antons trumma som stod inne på hullsta, och Antons trumlärare var så gullig att han skickade hem ett par av hans fina trumpinnar till Anton.. som en krya-på-dig gest, det tycker jag var fint gjort.

Igår hade vi ju alla hjärtans dag oxå ! vi fick världens finaste kort av killarna som de gjort på skolan... finaste pojkarna våra..  <3

Imorrn är jag ledig, då ska jag bara ta hand om min lilla sjukling & se till att han blir friskare ! kramas mkt ska vi göra...
ska passa på att slå in hans födelsedagspresenter oxå...  :)

Tänk att lille killen blir hela 10 år på söndag... otroligt vad tiden går fort !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0