Sommarn på gång?

Hallojsan vänner !

Himmel vad det går långt nu mellan inläggen... men, det är bara ett bevis på att vi pysslar med så mkt annat... :)

Ja, nu är våren snart över på övergång in i sommaren... lovely !!

Sedan sist har Lima fyllt 1 år.... vi har jobbat en massa... vi har sålt vårt hus i Hjälta ! wohooo!! till ett supergulligt ungt par...det blev ingen vinst affär av det hela, men vi har iallfall blivit av med huset ! :) nu kan vi fokusera på VÅRT hus här på Remsle !!! underbart !!! :DOch inte minst bli av med ett par tusen som vi betalt extra nu i 9 månader pga att tillhandaha 2 hus...

Ja .. vad mer... det har väl hänt både jätteroliga saker & jättetrista saker under dessa månader..  men de trista sakerna kan ju förhoppningsvis rättas till... man vill ju inte tappa vänner som man kommit så bra överrens med...jaja, nog om det.
Jag & Thomas har vart med på Matstaffetten ! så himla kul ! måste bli en årlig återkommande aktivitet ! bror & Betta var med även dom, verkligen skoj !
Förutom att jag satte eld på mig själv under vår middagsbjudning... inte så allvarligt som det låter.. men, en underhållande syn för våra matgäster kan jag säga ! :D

Fotbollssäsongen har dragit igång oxå... Hampus kvartersen, där Hajarna hitills vunnit alla matcher.. :) och Antons seriespel med LAIF har oxå dragit igång.. första matchen borta förlorades mot Bondsjö, och hemma matchen mot JUnsele vanns igår med 6-5 ! tjohooo!

Annars har jag börjat pyssla på lite med blomplanteringar härhemma på vår nya gård.. nu fanns det ju så himla mycket fina rabatter & träd & buskar här.. men jag har hängt upp lite amplar här & var... kan ju aldrig bli för mycket blommor heller ! :D
Tanten som bodde här förut har verkligen hållt igång de fina träden & buskarna.. vi har några jättestora syrener här.. en stooooor rönn... nyponbuskar... ett stoooort körsbärsträd,en lång remsa med trädgårdshallon...svarta & räda vinbär...och en rabatt enbart med ROSOR ! superfina rosor dessutom !! kul att se dessa nu när det börjar bli sommar, eftersom vi köpte huset på senhösten,så såg man inte så mkt av blomsterprakten då.. men ojojoj vad fint det är här !!!

Grabbarna trivs som tusan ... är ute & cyklar, åker sparkcykel & busar vareviga dag... massor med ungar bor det här... och grannarna verkar superfina ! allt är HÄRLIGT!!
Nä nu ska jag ut & torka lite bord från allt pollen som skräpar ner...
Hoppas ni alla mina vänner som läser detta har det bra, att ni mår bra, har det fint i livet...puss & kram från lilla jag...  <3


Kommentarer
Postat av: Moa

"Förutom att jag satte eld på mig själv under vår middagsbjudning..." Hahahaha, du är för rolig du! :) <3

2012-05-24 @ 15:48:02
URL: http://blogg.by/mummii
Postat av: Vickan

Gulljänta min.. du är ju fööör rar du ! <3

2012-05-24 @ 21:53:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0