Biskvier!

ojoj vilken prövning jag har haft i kväll......
jag har för första gången prövat mig på att göra egna biskvier!
men vilket kladdgöra..... smörkräm hit & blockchoklad dit.... gegga & röra om, smälta & gegga ännu mera! hehe...
köket såg ut som en smärre krigshärd hade dundrat fram!
men så goda de blev!!  ungarna fick provsmaka och vart i extas!
jag blev rätt nöjd faktiskt!
jag gjorde 30 st, som jag ska ta med ett gäng av till mor & far som vi kan fika efter maten på julafton!
det blev monsterbiskvier...stora som tusan, så man kanske bara klarar av att käka en halv eller så.....  :)
jag pimpade till dom lite oxå, när dom var färdiga så ringlade jag lite vit choklad över dom, blev rätt bra.
så även fast de kanske ser helt fula ut, så smakar dom bra! (  så ni inte blir rädda ni som ska få smaka dom..  )
skulle ta tag i att göra små söta julpåsar med godis till våra innebandybarn, som jag ska ge dom på avslutningsfesten här hemma på torsdag...men jag blev tvärtrött nu, så jag får fixa dem imorrn, då jag är ledig!
gonatt på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0