Juldagen!

idag har jag jobbat... men efter jobbet så bjöd jag & grabbarna min mamma på middag här hemma hos oss, eftersom jag & killarna var själva, och mamma var oxå ensam idag, så då åt vi tillsammans!  :)
jag gjorde julmat..oväntat...  :)
men eftersom jag är en av de människor som kan äta julmaten i mååånga dagar efter julafton, så var det bara gottigott!! 
någon efterrätt orkade vi inte med då efteråt... men vid 7 tiden så rörde jag ihop en smarrig marängsviss till mig & grabbarna!  vi åt upphela skålen!  :)  så nu kan man säga att jag är lite lätt illamående.... men på ett bra sätt!
annars har vi spelat Wii-spelet-mkt kul förresten.... sedan har vi myst !
vi har även testat brädspelet som dom fick av deras farbror Jörgen, spökjakten hette det, verkade invecklat till en början, men vi tyckte allihopa att det verkligen var ett jättekul spel!  Hampus vann först!  så han blev ju glad iallafall....hehe....
nu ska jag ta & bära in alla barnens julklappar på deras rum... för tillfället ligger alltihopa i högar inne i vardagsrummet.....  inte det mest praktiska känns det som!  :)
idag har jag oxå handlat till hampus födelsedag på söndag!  han har beställt en prinsesstårta med mkt marsipan på... åsså en "  Yoda"  tårta.... hehe... jag ska göra en sådan tårta, har skissat en liten bild i dag, som inte var den vackraste av alla yodas... men jag kommer dock att göra ett tappert försök!  :)
Hampus kommer nog att bli nöjd, hur ful den än är!  :)
vi får många besökare på hans dag, det tycker vi är så himla kul!  älskar när det är fulla huset med folk, det vet ni!  :)
imorrn är jag & killarna lediga, så det blir sovmorgon, sköööööönt!
kraaaaam på er & hoppas att alla har en fin julhelg!

Kommentarer
Postat av: Anonym

hello spökjakten fick jona av oss me :) men vi har ej hunnit prova än

k-p

2008-12-25 @ 22:53:19
Postat av: vickan

K-p : jag mitt klantarsel skrev fel namn på spelet... rätt ska vara: Spökjägarna.

så hette spelet. :)

men det var ett kanonkul spel!

ha en fortsatt TREVLIG julhelg ! :)

2008-12-26 @ 11:17:33
Postat av: Anonym

ja det är ju det jag menar oxå

det med Agdas slott, trevlig fortsättning själva!

k_p

2008-12-26 @ 13:57:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0