hemma & sjuk.

så nu sitter jag här i soffan som en pasha och orkar inte göra nånting alls,förutom att trycka på dessa tangenter emellanåt....
jag har inte blivit det minsta lilla friskare sedan igår,snarare tvärtom, när jag hostar känns det som om bröstbenet håller på att slitas itu,och jag har så fruktansvärt ont i halsen & i nacken... tack till modern min som var förbi i morse med tigerbalsam som jag nu har smörjt in mig med lite här & där....
som  sagt är, så är jag ju hemma idag från jobbet, och det kommer jag även att vara imorgon, eftersom så fort jag gör minsta lilla ansträngning här hemma så blir jag alldeles kallsvettig, jag skjutsade A till skolan imorse,och jag var helt slut när jag kom hem.
nu sitter ni och läser detta och tycker säkert att jag sjåpar mig..... men alla som känner mig, vet att jag är van att bolla med många saker samtidigt,men som jag mår nu,det är riktigt pissigt!
så jag tycker att jag har rätt att tycka lite synd om mig! och till alla , speciellt äldre personer som skrtyter vitt & brett om att de minsann aldrig vart sjuka, och att de har gått & jobbat fast de har haft 40 i feber...och yr,och alla andra krämpor..bla..bla.... till alla dessa stackars personer vill jag bara säga att de inte kan ha det lätt.... jag tycker inte att det är värt det att tvinga iväg sig till jobbet,om man är dålig,det är ingen som tackar dig sedan iallafall.... och inte blir du friskare av det heller,snarare tvärtom , att du mår ännu sämre när du kommer hem!
det är en sak om man är ensam och inte har några andra att ta hänsyn till,då kan man ju bara kasta sig ner isängen och slockna, men har man en familj att ta hand om, då gör man rätt i att lyssna till sin kropp och stanna hemma några dagar tills man mår bättre! håller ni inte med mig? visst att man förlorar pengar på att stanna hemma, men i det stora hela så är det mer värt att bli helt frisk, innan man kastar sig in i jobbet igen!
men jag blir så himla rastlös när jag inte kan göra något! det är så mkt som skulle behöva städas,fixas,mm.mm... men jag ORKAR inte....så nu struntar jag i att det är skitigt omkring mig, nu tänker jag bara ligga här och inte göra nåt alls! när jag är frisk så styr jag upp det här hemma!  :) T har faktiskt städat , men jag får dåligt samvete när jag inte orkar hjälpa till...
nä, det är inte bra att vara hemma...man tänker alldeles för mycket på saker man inte behöver...
ha en bra dag alla goa,rara människor!

Kommentarer
Postat av: k-p

hej sluta sjåpa
dig nu och kom o jobba:)
nä skoja bara
vila mkt nu och skit i att städa!!!!
fast jag vet, det är inte lätt att sitta o titta på elendet o inte orka ta itu me nåt! Kram

2008-04-03 @ 15:31:57
Postat av: Veronica

Ja du, det känns som om det e nån förkylning på väg här igen oxå... praktiken börjar på måndag o 5v framåt. Förra praktiken hade vi magsjuka så vi får väl se vad som väntar nu. I helgen ska vi ha kalas annars blir det lugnt. Ni kanske ska ta er en tripp hit på lite tårta =) kram

2008-04-03 @ 22:20:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0