Klass-träff m. 1:orna & bakdag!

Tjoooo!
efersom det har regnat heeeeeela dagen, så har jag & Hampus vart inomhus mestadels & passat på att baka lite...  det blev kanelbullar & en äpplekaka m. smultopping !  båda bakverken blev väldigt lyckade!
Sedan hämtade vi Anton på skolan, där hade barnen fått tömma sina bänkar & fått alla saker de gjort under året... så när vi kom hem hade vi fullt upp en timma att gå igenom alllt som Anton hade åstakommit!  mkt bra saker!
fina pyssel, uträknade matteböcker.... skrivböcker...ritböcker.... jättefina grjer!

Ikväll har vi vart på klassträffen med hans klass, vi höll till uppe på hallstaberget i friluftsstugan, det var jättebra där, de hade två stora grilltunnor där-under tak, skitbra!!  vi kunde stå ute & grilla utan att bli blöta av allt regn!  :)
att det regnade brydde vi oss för den delen inte så mkt om, barnen sprang runt & lekte & vi hade supertrevligt!
vi var väldigt många däruppe, skulle nog tippa på 30 barn, &  20 vuxna... :)

Jag hade tagit med Kubb-spelet & fotbollar  & koner, så vi spelade lite fotboll, & Kubb...i regnet!  :)  men det var skoj det oxå!
innan vi for hem vid 20 tiden, så gick jag & grabbarna upp i hopptornet en sväng, men jämarns vad dimmigt det var!  men det var ju spännande iallfall!

Imorrn är det Antons sista skoldag-sedan är det det efterlängtade sommarlovet som hägrar!!
Imorrn kväll ska vi på skolavslutning i kyrkan kl 18:00 !  ååå de kommer att vara så himla fina!!!
Nu ska jag läsa lite ! gonatt & kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0