Helgen till ända !

Så var denna helgen slut... men trots att jag jobbat hela helgen, så har vi gjort en massa skoj !  I fredags var vi på Laxfestivalen & kollade mina favoriter.. Alcazar !  himla bra var dom såklart ! vi var där med min lillebror & mina päron !  mkt trevligt !!  kom inte hem först vid 01.. så jag var bra trött i lördagsmorse när väckarn ringde 06:45...  :)

I går så var killarna ner med min mor på stan till sena natta igen ! :)  de sov över där , så då tog mamma dom på en långcykeltur ner på stan !   de hade haft superskoj !

Idag när jag slutade vid 16, så for vi ner till kanalen en sväng så de fick testa fiskelyckan där.. och himmel vad fisk det va där !  på 45 minuter fick killarna 13 styckn fiskar !! rekord det tror jag !

Sedan har jag vart en sväng & kollat på Antons träning... det är så kul att se hur grabbarna utvecklas snabbt i den här åldern !!  alla har verkligen blivit så mkt bättre i sommar !! kul att se !

Imorrn är jag ledig... ska nog plocka hallon imorrnkväll tror jag... åsså ska vi ta en skogsprommis/utflykt härhemma imorrn på dagen.. mysigt !

Idag har jag bokat min & mammas SPA-övernattning på Södra Berget oxå !  vi har ju gjort det till en återkommande aktivitet varje år... och nu är det äntligen dax igen !  om 2 veckor precis !! ska bli så skööööönt !! det dygnet man är där, gör underverk !

Nu ska jag kolla klart på filmen med Hampus ! sedan blir det ett par avsnitt av nya "Dexter " som jag äntligen har i min ägo !

Pang skott av Anton idag på träningen !

Hälften av grabbsens fångst idag !

Jag & lillebror ( som verkar vara i en helt annan värld..)

Anton & Hampus gjorde ett litet bus med min lillebror...

Skogsfärd & Trollskoj !

Hello vänner !

Mitt humör har inte vart det bästa nu på sistonde.. därav inget bloggande..

Men igår vände det lite, jag for med lillebror, mamma & Milo ut & plockade hjortron !  vilken härlig liten skogstripp det blev !  :)  jag skrattade så jag höll på & pinka på mig , tack lillebror för underhållningen...  hehe...

Idag har jag vart med mamma, & grabbarna på Trollskoj ! det var hur kul som helst , vi kom nyss hem, och jag har träffat så många gamla bekanta som man inte sett på år & dar... mkt trevligt !! imorrn ska vi ner en sväng på Laxis oxå är det tänkt... måste ju se Alcazar !!  favvosarna !!  tänk att de splittras nu....  trist !  vi lär nog åka hem efter de har spelat.. blir himla sent för mig som ska upp & jobba på lördagen...  men det är smällar man får ta helt enkelt !  :) nåån natt med mindre än 6 timmars sömn får man ju tåla ! tänk n'r barnen var små.. då kunde man ju klara sig på 4-5 timmars sömn... men icke nu kan jag säga !!  man blir ju bekväm ! & äldre...  :D

Nä nu ska jag gå & läsa min nyaste kung bok !!  John Ajvide Lindqvists nya " Lilla Stjärna"  det är för övrigt han som skrivit "Låt den rätte komma in"  han skriver underbart kusligt bra böcker !!
Imorrn har jag sooooooovmorgon !!!!

Hampus-upside down !

Anton spagatar !! :)

Kokat hjortronsylt !

Helgen slut...

Shit vad helgen försvann fort... och jag har jobbat..  igår efter jobbet, for jag & hämtade kina-mat,sedan hämtade jag min mor & Hampus och sedan fpr vi ner till älvkanten och avnjöt middagen där !  det var hur härligt som helst ! Hampus tog några dopp i älven oxå..  :)  Anton & Thomas de var uppe i Långsele på Faxängen där LAIF grabbsen skulle sova i tält & ha träningsläger !  Anton sa att de hade haft superskoj... trots regnet..  :)

Idag blev vi bjudna tillsammans med bror m. familj , upp till mor & far på en god spagettimiddag ! trevligt trevligt !!

Annars på jobbet i helgen har jag bakat en massa tunnbröd med gamlingarna..:)

Nä, nu är jag trött... har en dag framför mig på jobbet imorrn oxå... men sedan är jag ledig på tisdag..

Förresten, vi har en björnhona med sin unge här i byn oxå verkar det som... otrevligt !

Fasters prinsessa !

Lilla gullet !

Rock n ´ roooollllll !!

Rock-Milo !!

Anton förväntansfull på fotbollslägret !

Här övernattade LAIF-grabbarna !! :)

Milo-Lima-lika som bär ! :) detta är Milo, när han var 5 månader..

Lima-Milo ? lika som bär !! detta är Lima !

Fredag !

Hoho världen !!

Vad är det frågan om i världen undrar jag???  stackarna som bor i Norge nu tänker jag speciellt mkt på ikväll... bomber,dödsskjutningar, och allmänt kaos... huvva !  tro vad allt bottnar i? vad jag förstår så verkar det luta åt politik.. men vad är det för dårar som gör detta massdåd??
Jag skänker många tankar till vårt grannland...

annars då? ja, vi har landat i vardaegn igen efter vår underbara dalarna-resa !  gårdagen gick åt till att tvätta...tvätta...tvätta... skjutsa barn... tvätta mera... städa lite.. jag satt faktiskt & tog det lugnt liiiite emellanåt..  :)
Idag har jag jobbat, dagen gick fruktansvärt snabbt ! sedan for jag hem & lagade smaskensmiddag bestående av fläskytterfile,potatisgratäng...smörstekta champinjoner,majskolvar & vitlöksbröd !  äre fredag så äre !!  :)  Hampus & Anton & Loke tyckte det var supersmarrigt !  tur det !  :)
I helgen ska jag jobba oxå, ska baka halvtjockekakor & tunnbröd på avdelningarna, hoppas gamlingarna uppskattar detta !

Har packat lite år pojkarna ikväll oxå... Anton & Thomas ska ju på träningsläger med övernattning i tält uppe i Långsele för fotbollslaget, Anton ser mkt fram emot denna övernattning ! Micke & Thomas har fixat 5-kamp,grillning & allmänt skoj för fotbollskillarna !
Hampus han ska få sova över hos mormor & morfar han !  imorrn på dagen ska han gå på stan med dom & kolla in lite Nipyra ! när jag slutar ska jag oxå fara upp till mor & far en sväng ... sedan ska jag nog ta en sväng förbi Faxängen & kolla in övernattningsgänget !  :)

Idag har jag fått låna en bok jag länge velat läsa... Kristina Olssons " Änglavakter"  TACK snälla Vikla... <3
Nä nu ska jag sussa.... ska upp i ottan..  :)

3 dagar i Leksand & Borlänge !

Goafton !

Nu är vi hemma igen , efter vår underbart skojiga minisemester i Leksand & Borlänge !! Vi har verkligen haft supermysigt tillsammans med Familjen Persson/Selin !

Vi åkte vid 7 tiden i måndagsmorse, då for vi raka spåret till Borlänge först, för att tillbringa hela dagen där på Aqua Nova, ett skojigt äventyrsbad som hade både superskojiga vattenfallsforsar, vågmaskin & massa rutchkanor ! mkt skoj !!

Vid 21 tiden anlände vi till Leksand Strand, där vi skulle bo i stuga 2 nätter, första kvällen där tog vi en mysig prommis & klollade in den underbara utsikten vid sjön... helt magisk omgivning måste jag säga !! campingen i sig visste vi ju om skulle vara bra, eftersom vi båda familjerna har vart där tidigare.

Efter en mkt sen kväll-såklart !  :)  så sov vi några timmar för att sedan hänga på låset till Sommarland !!  och vi har verkligen haft 2 toppendagar där !!  barnen har sprungit runt & gjort nästan precis allt där !!  :)  även vi vuxna var ju inte sena att hänga på direkt...  :)

Middag intog vi på en kanonbra Kinakrog inne i Leksand, gud så mätta vi var när vi rullade ut därifrån...  :)

kvällen tillbringades sedan på campingen med diverse aktiviteter, de hade en riktigt hederlig gammal arkadspelshall där, och den var väldans poppis bland grabbsen kan jag säga !

sista dagen på Sommarlandet röjde vi runt som bara den !  och såklart så var vi där tills det stängde även denna dagen !  :D

Sedan var det dax för hemfärd... dryga 43 mil efter några intensiva dagar, men det gick ju bra det oxå, vi tog oss hem tillslut !  :) vi kom hem vid 01-tiden...  då slocknade vi snabbt kan jag säga..

Men vi har haft suveräna dagar i Dalarna... det kommer nog bli flera resor dit... underbart vackert ställe...

Nu ska jag kasta grabbsen i säng... nu väntar helgjobb för mig...Pusspuss !!

Gullungar !

En av favvokarusellerna- Spinnig Cars !

Anton fångad på foto när han gör "Spiken" ! :)

Kanotpaddling !

Liten del av Sommarland ... :)

Anton kör lite hinderbana !

Hampus hoppar Bunge-Trampolin !

Utsikt från stugan... magiskt !

En magiskt vacker kväll på Leksand Camping !

Borlänge-Aqua Nova !

Bloggsemester ! :)

Nu så mina vänner... så kommer jag inte skriva nåt här på bloggen först kanske på torsdag.. imorrn bitti sticker vi till Leksand !  det kommer nog bli en sväng till äventyrsbadet,Aqua Nova i Borlänge oxå ! ligger ju bara 5 mil från Leksand.. det såg skoj ut !
3 Härliga dagar kommer vi nog att få tillsammans med Annah & Stefan & kidsen ! mysmys !!!

Idag har vi vart hemma & tagit det lugnt... på eftermiddagen for vi upp till mor & far på middag , tillsammans med Broder m. familj, som vanligt fick vi supergod mat, och mkt trevligt !!
Barnen lekte, och jag tog en liten sväng med Lima i vagnen, somnade som en stock när fastra drog hon !  :)
Nu har jag fått killarna i säng.. hoppas de somnar snart... jag ska lägga mig direkt efter finalmatchen, USA-Japan... jag tror på USA, mest för att Pia Sundhage är tränare...  :) Imorrn står klockan på 5:40 ! wohooo ! :D  07:00 står vi utanför Thomas jobb & hämtar upp honom ! sedan .. MOT LEKSAND !! :DDDDDD
See U puss & kram !!

Lima myser med mig...

Fasters tjockis !

Milo in action !

Lilla hjärtat & gamm-fastra !

Dopdag !

Goafton gänget !

Idag har vi fått vara med på lilla Veras dop.. det var jättefint..

Sedan har vi vart hemma, Hampus har haft kompis Edwin här, sedan har vi såklart sett Sveriges brons-match.. & vilken match !  himmel vad bra den va!!  och vi fick en bronsmedalj, kung det !!

Ikväll va jag med om en mkt märklig händelse oxå... jag satt & kollade på Sommarkrysset, och så sjunger Christer Sjögren.. Lady Gagas "Bad Romance" och jag fick ståpäls på armarna... som sagt mkt märkligt...  :)  men jag måste medge att karln har en stark pipa..

Annars ikväll har det varit rena rama bullerbykänslan här i byn.. alla barnen har vart ute & spelat fotboll nu ikväll... jösses vad de skrattade kan jag säga..  :)

Imorrn är det packande som gäller... och förhoppningsvis få ungarna i säng tidigt !!  måndagmorron uppstigning MYCKET tidigt...  men så väntar oss MYCKET skoj sedan oxå !!  :)

Puss & Kram på er !

Hela fina dopföljet !

TGIF !

Underbart !!  tänk vad man uppskattar helgen när man börjat jobba igen...  :)  nu så är jag ledig hela 6 dagar !!!   har ju 3 dagars semester nu f.o.m måndag då vi far till Leksand Sommarland ! :D

Idag på jobbet, som ni vet är ju jag 5 veckor på Aktiveringen , så jag bakar,pysslar & bara myser med våra gamlingar som bor på Skärvsta ! hursomhelst, idag har jag gjort något jag aldrig gjort förr... och det blev hur bra som helst dessutom !  jag har bakat "halvtjock-kakor" tunnbröd alltså.. himmle vad goda de blev... jag fick t.o.m beröm av en otrolig liten 101 årig tant som visade mig hur jag skulle göra !  detta kommer jag absolut att göra flera gånger !

Igår va vi på den årliga sommarfesten uppe på Remsle, hos Helena, i år var temat "Mot Sherwoodskogen"  alla vår så fina så !!  :)

Det var god mat ute på gården, skojig 5-kamp & massa lek,prat & bus hela kvällen !!  väldigt trevligt, men så är ju alla så fina människor som var med oxå.. tack för en mysig kväll alla inblandade !!

Sedan vid midnatt skjutsade jag grabbsen till mina föräldrar, de skulle sova där, eftersom T jobbade natt & jag skulle upp & jobba tidigt idag... huvva vad trött jag va i morse när väckarn ringde.. tar på hårt & va på partaj !  :)  men skoj är det !

Imorrn ska vi på Veras dop, blir till & väcka grabbsen då, för inte vaknar de före 11 .. och dopet börjar ju liksom då...  :)  skulle ju va hemskt om man kommer inrusande för sent i kyrkan...  :D

Nä nu ska jag fixa lite & greja härhemma innnan det är gonatt !!

Längtar tills måndagmorgon nu... Leksand ... mys med bästa Annah & Stefan & kidsen...i morrn ska jag fnura ut lite på vad vi ska ha med oss på vår lilla resa... puss & kram allihopa !  <3

Tjusiga skyltar välkomnade oss till festen !

Mat-Tältet... :)

Hampus-alias, Robin Hood , tränar Diablo !

Min fina Sandra.. en av värdinnorna för kvällens fest !

Anton vilar upp sig lite efter 5-kampen !

Så mycket skoj..så lite tid..

Men hallåååå vänner !

shit alltså.. jag är inte van att jobba bara 8-16 dagar.. måndag till fredag... känns ju som om man inte hinner med sig alls ! är ju van att jobba lite kvällar,helger..ledig mitt i veckan... visst, det är skoj att vara på arbetsterapin , baka,pyssla,och allt annat, och att jag inte är van att vara på detta nya ställe gör väl sitt till...jag känner mig trött ! fast denna veckan har vi inte haft tid till att ta det lugnt..  :)  i måndags direkt efter jag kommit hem från jobbet, for vi & spelade fotboll med Sångbergs & Isak, & Noak & Loke på Rödsta, sedan grillade vi korv & hade trevligt ! i går, då for grabbarna & fiskade med Thomas, jag fick faktiskt lov att stanna hemma för att städa... kändes som om det behövdes.. och när ska jag annars hinna? i dag, är vi faktiskt hemmavid oxå, för att fixa lite inför partajet vi ska på imorrn uppe på Remsle !!  dax för den årliga tema-festen hos Sandra & Helena ! ska bli kul det ! mamsen hänger på oss oxå ! det brukar bli hur mkt folk som helst på dessa partaj !  i är var temat "Mot sherwoodskogen"... :)
Men på fredag klockan 16.. då stämplar jag ut från jobbet på några dagar igen.. måste ju vila upp mig efter att ha jobbat 5 dagar..  hehe... nädå.. jag är ledig lördag & söndag, sedan har jag ju sedan tidigare tagit 3 dagars semester , mån-tis-ons, för då är vi ju i Leksand ! tjohooo !!! och sedan ledig dag på torsdag, så jag får ju ändå, 6 dagars ledigt för jessenamn !!  :)  helgen som kommer, lär gå åt till att planera vad som skall packas med när vi åker klockan 07:00 på måndag morgon ! :)  jusst det, vi har ju ett dop att närvara vid på lördag oxå... lilla Vera skall döpas !  barnens kusin.. men jag tror att de ska säkert gifta sig oxå.. jag har alltid en tendens att tro detta när det vankas för dop.. vet inte varför.. fick den känslan bara..  vi får väl se..  :)
Nä hörni.. nu ska jag fixa lite tvätt & salladen skall förberedas innan middagen imorrn.. sen är det fotboll ikväll !  heja Sweden !

Spontanresa ! :)

Hej på er finisar !

Vi bestämde oss i torsdagskväll att vi skulle göra en liten helgtripp till S-vall, gatufesten & allt !  :)

Så sagt & gjort: jag & Anton & Hampus packade våra grejor i bilen sedan drog vi till S-vall i går f.m !  Vi fick sovplats hos barnens farmor som bor där, så det var ju underbart ! När vi kom fram till S-vall, åkte vi först ut till Bergsåker för att hälsa på min bästis Åsa m. familj !  mkt trevligt !!  sedan vart det Birsta & grabbarna shoppade lite !  :)

Efter en middag på McDonalds- som grabbarna bestämde..  :)  så for vi till barnens farmor för att packa in lite saker... efter lite kramar & kaffe, så kom vi på att vid 20 tiden skulle vi ut till Tranviken för ett kvällsdopp !  farmor, faster Cissi+pojkvän Magnus hängde på ! och himmle vad det är vackert där ute på Alnö... helt makalöst.. och helst på kvällen när solen är på väg ner... sagolikt !  barnen badade & lekte i några timmar... vi resten bara njöt...

vid 23:30 for vi hemöver mot farmors lägenhet för att sova lite..  :)

Idag sov vi länge... :)  sedan vid 13 for vi in till city för att kolla gatufesten... idag var det även Nikelodeon-dagen, så grabbsen fick se både Nassim Al Fakir, Amy Diamond & Markoolio på scen !  det var skoj !  sedan strosade vi runt i city & kollade in både tivoli,alla möjliga marknadstånd, samt ett litet dopp i Vängåvan..  :) jag & pojkarna hade verkligen en superdag !  och att vädret har varit helt fantastiskt dessa dagar gjorde ju inte saken sämre !  efter stadsturen, så for vi upp på Södra Berget, jag visade pojkarna min lägenhet på Södermalmsgatan, där jag bodde under mina år i S-vall.. åsså for vi ända upp på Berget för att kolla lite utsikt ! killarna blev mäkta impade över utsikten faktiskt...

Vid 18 tiden var det dax för middag.. idag bestämde de Max... oväntat val... not..  :)  så efter att farit hem till farmor & packat ihop & sagt hejdå, så kom vi iväg hemåt vid 20 tiden... men det stoppade inte vår lilla semestertripp där inte !  nix !  när vi åkt några mil från S-vall, tig vi en avstickare till Västanåfallet... och har ni inte varit där, åk dit för allt i världen !  vilket sagoställe... jättevackert !! ett sådant magnifikt vattenfall.... man kunde stå & titta läääänge och vara lika hänförd hela tiden över naturens krafter !! så vi var inte hemma här i Hjältaskogen först vid 22 tiden..  :)  men vilken underbar liten resa vi haft, jag & pojkarna !!

Nu dax för sängen... på måndag börjar jag jobba igen... känns helt OK !  ska ju bara jobba 5 dagar, sedan är jag ledig 5..  då är det ju dax för oss att fara till Leksands sommarland med Annah & Stefan & barnen ! sedan efter det, jobbar jag bara 3 veckor, sedan semester i 10 dagar igen... rena rama lyxen faktiskt !!  :)

Anton njuter i havet...

Hampus dyker !

Sagolikt vackert på Tranviken ....

Finaste pojkarna vid Vängåvan...

Hampus gungar med sin Smurf !

Underbart vacker utsikt från Södra Berget...

Grabbarna vid Västanåfallet !

Sola & Bada !

Tjing !

Igår kväll umgicks vi med älskade mamma & pappa !  vi var ner på golfen & spelade lite, sedan blev det en liten prommis på Risön.. vi har ju en makalöst vacker camping ! tänk om fler hittade ner dit ..

Sedan for vi upp på Shell på Remsle & fikade !! tack rara föräldrar...  :)  barnen blev sedan kvar över natten hos dom... vi for hem & jag la mig för jag skulle upp tidigt... 08:00 fick jag ställa väckarn på...  hehe... har ju inte hänt på hela semestern..  :)  sedan jobbade jag nere i golfen mellan 9-12:30... alldels lagom tid att sluta, precis när det var badväder idag & allt !  så efter jag slutat så swishade jag upp & hämtade killarna för att sen tillbringa hela dagen på Risön tillsammans med grannarna som även var där !  jag badade massor idag, man kan ju inte steka sig i solen hela tiden bara såna här soooliga dagar ! måste ju bada oxå !  :)

Ikväll har vi vart på skogsprommis härhemma... letat flera djur till vår lilla samling vi har på altanen...  hittade dock inga.. men vi fortsätter letandet imorrn !

Har kokat mera saft idag oxå... går ju mkt vätska såna här härliga dagar !  :)

Såklart har vi kollat fotbollen... vilka superduper damer vi har i landslaget !  vínst mot USA med 2-1.. inte illa pinkat det !!  nu väntar fler rysarmatcher framöver...

Nä nu hopp i säng- imorrn jobbar vi mellan 16:30-20:30... grabbarna ska vara med mig imorrn, de vill såklart jobba de med  på golfen !!

Tjingeling!

Mysdag i Hjälta !

Helloooo!

Idag har vi vart hemmavid hela dagen.. skönt det oxå !  har även fått torkvindan på plats !  så nu hänger äntligen tvätten ute !

Annars har vi pysslat på med lite av varje... barnen har lekt & haft agilityuppvisníng här i byn med grannens hund... mkt underhållande !  :)  de tränade flera timmar med den snälla vovven som fann sig i det mesta...

Sedan har jag hjälpt Helena att plocka ihop 60 st stora gräshögar på lägdan...  skönt med lite arbete tycker jag !   ikväll har vi ännu en nattgäst... den här gången är det Anton som har en kompis här.. men snart så ska jag kasta dom i säng...  :)

Ikväll har vi även hittat ett mus-bo i en vedhög här i byn... så söta små nakna möss.. men ni behöver inte vara oroliga.. vi tog inte i dom.. och vi undvek att vara nära dom...  :)

åsså har vi hittat en gullig ödla, som numera bor i ett akvarium på vår altan.. vp har delad vårdnad med grannbarnen...  :)

Nä nu ska jag se till att kidsen lägger sig.. kram !

Hampus kramas med grannens vovve- Vilja...

Hittade ett mus-bo här i byn... :)

Vårt nya husdjur ! en gullig vild-ödla !

En Härlig Dag !

Idag har vi haft en suverän dag !!  Övernattningen gick hur bra som helst för Hampus kompis !!  de hade så skoj imorse när de vaknade så !!  :)

Sedan klippte jag gräset, körde med trimmern lite, och rensade blommorna här hemma, sen vart det en sväng med Anton in till en kompis i staden... efter detta tog jag Hampus & grannbarnen & for till Kullaborg i Österforse, där det var kakfest !  himmel vad barnen smaskade kakor !!  :)  det är ju för himla vackert däruppe oxå... solen sken & allt var härligt !!

Ikväll har vi vart med grannbarnen på en kort liten fisketur, vi for upp till min morbrors hus i Österforse, där har de egen brygga som det är perfekt att stå & fiska vid...  och barnen fick nog minst 10 firrar under de 2 timmar vi var där !  väldigt kul hade de !  kvällen har varit superfin verkligen !

Nu ska jag se till att få dom i säng... sedan blir det läsa för mig... puss !!

Hampus fick oxå fisk ! glader vart han över det ! :)

Anton med en av fiskarna !

Anton fick 5 firrar ikväll ! :)

Fiske på morbrors brygga !

Kakfest på Kullaborg !

Lugn dag...

Idag har vi haft en superlugn dag... lite tråkigt det oxå kan jag tycka..  :)  Mitt på dan va vi & grattade Noak, där fick vi gott fika & trevligt sällskap en stund...  sedan åkte vi & handlade... hem,gjorde tacos... sedan gick jag på en långprommis med Mark Levengoods sommarprat i lurarna.. alltså den mannen skulle jag kunna lyssna på dygnet runt... vilken otroligt lugnande röst och vad mkt intressant han har att säga..

Just nu så har jag en övernnattningsgäst som det är allra första gången han sover borta... han & Hampus leker & skrattar för fulla muggar inne i sovrummet... får se om han stannar hela natten.. man vet ju aldrig när det är första övernattningen... tur han inte har så långt hem..  :)

Annars som sagt har det inte hänt mkt... skulle velat ha typ fiskat eller spelat golf eller nåt tidigare ikväll... men vi blev kvar hemma..

Imorrn får vi se vad vi hittar på.... det är visst kakkalas i båthuset i Österforse mellan  13-17... 75:- för vuxna & 25:- för barn... kanske vi ska dit en sväng.. hört talas om att det ska vara mkt trevligt !

Nä nu ska jag lägga mig...

Kraaaam !

Hemmadag !

Igår regnade det exakt hela dagen... kan ju faktiskt behövas det oxå efter dagar med gassande sol... så vi blev hemmavid & fixade..  jag planterade blommorna på altan, som jag fick av snälla mamma... sedan städade jag... och tvättade bort all tvätt ! tjohooo !!  sedan så hanns det även med bakning.. chokladmuffins & bondkakkor... så nu finns det mums i frysen !  :)

Det hanns med en massa mys med grabbarna oxå- som oxå var hemma hela dagen !  otroligt !  :)

Idag ser vädret inte heller sådär jättelovande ut.. men det regnar ju allfall inte.. kanske kan bli en fisketur ikväll.. eller golf... vi får se.

Först idag ska vi till Noak & gratta honom på hans 8 årsdag !  han fyllde igår, men det var kalas idag ! så vi ska dit hela familjen-kors i taket !  :)

Nu måste jag kila in i duschen... tjing !