Härliga Söndag!

Idag har varit en av de härligaste dagarna på länge!

Dagen började med att Anton fick hit en kompis, sedan har vi varit utomhus mest hela dagen.. pysslat på så gott jag kunnat, plockat bort lite skräp,pinnar & annat rat från tomten..men mycket är fortfarande kvar.. har även smårensat lite i rabatterna,lagt lite pinnar på majbrasan här i byn...

sedan fick jag en mycket glad överaskning, mina föräldrar kom hit en sväng med Milo-min lilla gullebubbe.. och så hade de med sig en massa penseer & plantjord till mig.. de är ju för snälla & gulliga mina älskade föräldrar..jag blev jätteglad !! så nu ikväll har jag & Hampus satt dessa i blomlådorna på altanen, jättefint blev det.

Sedan idag har jag varit på Hampus 1:a fotbollsträning utomhus! så roligt & skönt att sitta i det mysiga gräset & känna solen i ansiktet! småkillarna var jätteduktiga, våra  små "Hajar" !

Ikväll har Hampus blodat ner studsmattan oxå... stackarn... men olyckor händer så lätt.. det såg värre ut än vad det var.. han & grannpojken råkade hoppa in i varann, och Hampus läpp kom ikläm däremellan... därav blodandet... men efter en isglass var allt tip top igen!  ingen fläskläpp vart det !

men Hampus är ju så himla rädd för att blöda, så det vart lite tårar.. lillbubbas..

sitter & tänker på smärtrehab nu oxå... tänk, om ungefär 3 veckor sitter jag kanske på patienthotellet i S-vall... jag längtar verkligen! har hört så mkt bra om detta!  de ska visst ha kanon-sjukgymnaster,kuratorer & föreläsare där!

kommer bli riktigt pissigt att vara ifrån barnen... men det är ju inte så långa perioder.. första veckan skulle man visst vara där hela veckan.. men resterande veckor åker man ner ett par dagar i stöten... jag tror verkligen på detta!  och är tacksam över alla fina människor jag har omkring mig, som har stått ut med mitt hemska humör under alla dessa år jag haft ont... jag känner mig som värsta gnällkärringen... men jag har faktiskt försökt bita ihop så gott det går... men ibland orkar man inte vara glad... nu har jag haft en skitpissig humörpeiod ända sedan i december, när det blev värre med ryggen... men alla fina människor omkring mig har stått ut.. hoppas jag inte skrämmer bort folk bara... jag är faktiskt snäll & rolig- egentligen...  :) bara inte just nu..  :)

är för himla skönt att ha bloggen & skriva av mig mot iallafall...

nu ska jag sussa!

puss & kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0