en " full rulle hela dagen" dag!

ååh vilken rolig dag vi har haft idag,jag och grabbarna! först idag så jobbade jag till 12...finfint! sedan var min rara pappsen barnvakt ett par timmar , så passade jag på att julhandla...och alla andra människor i denna staden tänkte samma..... det vart tripper till både skattkistan,ica & bode´ns..... men nu så har jag allt inhandlat som handlas skall!!!! sitter nu och luktar på det underbart goda doftljuset jag köpte på elisabets present,nu luktar hela vårt hus:nybakta pepparkakor! kan det lukta godare?
på bordet framför mig så är hela belamrat med massa blommor,mossa,korgar,tomtepinnar och annat smått och gott...sedan så skall jag göra ett antal julgrupper som skall ges bort till nära & kära till jul!
efter handling vart vi bjudna på middag hos snälla pappsen!
sedan var det dags att fara till madde & gänget i granvåg för att ge elias hans försenade present!
där hade vi mycket trevligt,det är det i och försig alltid att hälsa på hemma hos madde! vi surrade och barnen stojade hejvilt! åsså åt vi glass och drack kaffe latte, smaskens!
vid halv sju när vi skulle till att fara hem,så ringde kattis mig på mobilen och meddelade mig att hon och hennes två barn stod på våran gård och väntade på oss! ojoj,vi skyndade hem!
väl hemma på gården så gick vi in och fikade,och grabbarna fick varsin jätte-chokladtomte av jonathan och sebastian...tack så väldigt mycket kattis! :D
när dom åkt hem blev det till att skynda att packa grabbarnas väska,eftersom dom skall sova hos mommo & moffa inatt,då vi jobbar 7-16 både thomas och jag,och vi satte inte barnen på fritids och dagis,nu när dom har skollov och allt! dom vill ju så gärna sova hos sin mormor & morfar! vad skulle vi göra utan er,mor & far?
i love u!
pappa kom och hämtade dom vid 20 snåret,sedan dess har jag vart solokvist,nu tills thomas kom hem från jobbet,och då sätter jag mig vid datorn...mowahaha..hehe........
nä.nu måste jag sätta lite fart med julgruppstillverkning.....jobbet väntar 07:00.....
byebye allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0