luciafirande på skolan !

ikväll har vi varit på lussefirande på antons skola!
ååhh vad alla barnen var duktiga... dom kunde flera julsånger än vad jag kan ...  :)
det var väldigt fint luciatåg,alla klasser, förskoleklassen,1-3 an ,åsså gick dom i klädordning...alla lucior först,sen stjärngossarna åsså tomtarna och pepparkaksgubbarna ! så söta var dom ! sedan sjöng allihopa några sånger tillsammans , sedan klassvis en sång var.mycket fint !
efteråt var det fika och så fick barnen i vår klass ge fröken julblomman som jag hade gjort,hon blev väldigt rörd,och glad över att hon fick en julblomma av " sina " barn !
jag har lagt in ett gäng bilder från kvällen !

anton hade med sig ett jättefint julpyssel från fritids idag oxå,han hade gjort en tomte av granris och kottar !
sedan idag fick mina barn ge deras respektive dagis,samt fritids, varsin liten godisskål, fint inslagen i cellofan,med ett tillhörande julkort som för att önska fröknarna god jul ! alla fröknar blev väldigt glada....och anton & hampus tyckte att det var skoj att få ge fröknarna en liten julpresent som vi hade gjort tillsammans!

ikväll fick jag ett sms av min kära kusin mange som bor i ö-sund,han ville att alla vi kusiner skulle träffas och fika tilsammans innan jul,så det vart bestämt att den 22:a skall jag bjuda på julgotta,glögg, fika här hemma,vi blir ju iallafall ca 10 pers så det kommer att bli en mysig kväll!

och iochmed att det är nu bestämt att vi ska fira jul hemma hos thomas mor på julafton,så ska vi fira jul tillsammans med min mor & far,jimmy,bettan & milo hemma hos mor & far den 23:e, en liten " för-julafton" så att säga.....mysigt värre....jag älskar verkligen julen !

nu skall jag ta och titta på " heroes " som jag spelat in !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0