happy halloween !

japp ! då var det busardags !
efter jobbet hade jag lovat barnen att dom skulle få göra " bus eller godis " och det var dom så uppspelta över att dom knappt hann med att äta..... dom ville ut på en gång jag kom hem,men dom fick snällt vänta tills efter maten !
sen var det dags ! första anhalterna var på mor & fars gata på skedom,och jodå,dom fick full pott i alla hus dom gick,och dom var sååå gulliga,eller förlåt,skrämmande.....
anton var batman-utan masken , och hampus var dagen till ära spindelmannen med mask och häxhatt !
och jag var oxå fin må ni tro ! lånade en fiiin häxhatt i plysh av min kära moder ! jag såg nog mest skrämmande ut av oss alla..... även om jag varit utan hatt....hehe
sedan for vi till jimmy och bettan- som nej ej fått nån bebbe än...haha bettan !! du fick FEL !!!! eller förresten ,dygnet har ju faktiskt några timmar kvar.....så om du trycker på ordentligt så kan du nog hinna bettan !
ja,väl där så välkomnade brorsan in de små monstren och gjorde den stora dumheten att han sa till dom " jamen ta ni för er själva det ni vill ha  från godisskålen !"  BIG mistake brorsan !!! vad gör kidsen då tror ni ? jo dom tar ju det dom vill ur skålen,eftersom dom ju är väluppfostrade små glin,och se där ! skålen vart nog praktiskt taget tom......rätt åt dig jimmy,som sa så där ! hehe....

sedan åkte vi tebax till mor & far där grabbarna ska sova inatt eftersom både thompa och jag jobbar heldagsskift imorrn !

imorrn fyller även min mormor 84 år! och eftersom hon bor på avdeln. där jag jobbar så blir det lättsamt att gratulera med presenten !
pappa och mamma har ju även bakat två smaskiga tårtor som det skall bjudas både personal och de andra gamlingarna på ! smaskens ! och väldans uppskattat , tack mor & far !

nu skall jag lulla på lite i lugn och ro innan det är dags för att zzzoooooovvvaaaa........
godnatt !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0