"mamma,du ska föda en bebis snart...." VA?

hampus kom till mig i köket nu ikväll och kläckte ur sig: " mamma,du skall föda en bebis snart..." öhhh...va? vet han nåt inte jag vet eller... hehe..
ja vad svarar man på sånt,varför tror du det då lilla gubben? varpå han svarar:" för att jag vill det ! " han ville alltså ha en egen bebbe! gulligt...
jag tror att han har blivit allvarligt betuttad i lille milo...han pratar hela tiden om milo,och om att han vill att han skall komma hit till oss...och stanna här! hmm.. undra allt vad bettan & brorsan tycker om det..???
det borde vara förbjudet för små barn att gå till sina föräldrar och säga nåt sådant här! att dom vill att man skall skaffa en till bebbe alltså... men just nu för tillfället klarar jag av att stå emot frestelsen att skaffa en till...
eller som brorsan säger: räcker det inte med dom två du har? med tanke på att dom ibland uppför sig som 4-5 st så....hehe! men bebisar är ju bra gulliga,det är tur att vi har milo & alexander & andra bebbar runt omkring oss , så att man får snusa på dom !

nogtjatat om bebbar!
ikväll efter dagis-fritidshämtning,så åkte killarna och jag hem och gjorde spagetti & köttfärssås-gottgott!
sedan kom grannungarna förbi och lekte en stund,och dom hade även med sig ny-bakade drömmar som vi fikade! väldigt gulligt av dom...
sedan så bakade jag " gammaldags mjukpepparkaka" den blev väldigt bra måste jag säga!
åsså gjorde jag vanilj-fudge och fryste in,och dom vart ännu godare.... finns en stoooor risk att dom inte lär räcka ända fram till jul...eller ens tills nästa vecka....hehe

har även hunnit med att inhandla thomas födelsedagspresent ! duktiga jag!
imorrn efter att jag lämnat barnen på skola respektive dagis,skall jag hem och städa,städa,städa....innan jag drar på jobbet kl 13..det är VÄLDIGT  längesedan mitt golv såg skymten av en mopp kan jag säga,så det måste jag hinna med !
och snart är det 1:a advent ! shit det är ju bara 1 vecka kvar,drygt.... kanske måste gå ut i förrådet å kolla gardiner o ljusstakar då... jag älskar julen alltså ! om jag fick som jag ville så skulle jag pynta fram alla tomtar och allting som hör julen till på en gång..NU! alla som känner mig och har vart hem till mig vid juletid,förstår nog vad jag pratar om....mycke tomtar blir det.....hihi!
nopp nu skall jag ner i förrådet ! tjipp på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0