sjuka barn.....

...är inte roligt alls!
idag har jag vart hemma med ett sjukt barn. hampus. igårkväll när jag kom hem från jobbet så sa thomas att han " trodde " att lillen höll på att bli sjuk,som tur va så gick jag in dit vid typ 5 tiden imorse,innan jag skulle till att väcka dom vid 6,eftersom det var meningen att dom skulle tidigt på dagis & fritids,och vad känner jag på hans panna...HETTA! lillstackarn hade feber och hostade som en tok! även den dära välkända nästäppan fanns där....
hursomhelst ringde jag jobbet och meddelade att jag inte skulle dyka upp nåt idag,sedan dagis,och fritids,eftersom anton inte behövde åka till fritids innan skolan,för min far var så snäll och kom och skjutsade anton,så att jag skulle slippa slita upp hampus ur sin dvala för att skjutsa anton till skolan!

hampus har även fast han är dålig,härjat på ganska rejält idag,dom vet juh inte bättre dom små liven att är man sjuk,så ska man ta det lugnt,annars blir det bara värre....men  i det stora hela har han vart lite lugn emmelanåt,och slappat framför tv´n..tittat på harry potter 3 ggr! rekord tror jag.....
jag ahr passat på att göra lite advent,bytt gardiner,nya dukar,ljusstakar... men endast på nedervåningen...får ta resten imorrn när jag är ledig!

har även lyckats med att göra lite mer julgotta! " trillingnöt m. ringel av vit choklad " och lite " nougathjärtan " & "nougatbjörnar " skall nog hinna med ett par sorter till hade jag tänkt... det är så himla kul att göra julgodis,inte för att jag är så mycket för att äta dom själv,men det är skoj att ge bort lite fina paket med hemgjord julgodis till sina nära & kära.....nån som vill ha..?  :D

idag ahr anton tappat sin andra tand uppe oxå ! nu ser han så himla söt ut med en jätteglugg där framtänderna suttit ! åsså har han klippt sig oxå ! så nu ser min älskade son ut som en helt ny pojk!
han kommer att se så ur-gullig ut på korten dom ska fota på skolan imorgon! min gullunge......
han sa att han hade själv dragit ut den innan lunchen på skolan.....hualigen.... men han var stolt som en tupp grabben!

nu skall jag ner & se om mina godisar är klara....sov gott allesammans...jag börjar att känna mig täppt i näsan jag oxå....typiskt!

Kommentarer
Postat av: kattispattis

hej
du kan väl lägga upp några recept på julgotta här!?
ifall att man nu mot förmodan skulle få ett ryck och tillverka lite:)

2007-11-28 @ 09:00:50
Postat av: Annica

Halloj på sig!

Snygga julgodisar du fixat me! =) Saknade några recept bara, annars kanske huset i Hjälta får inbrott, hört talas om godistjuvar? ;)

Appropå, hoppas ni piggar på er! Läste ju om Hampus.

Kram!

2007-11-28 @ 17:08:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0