godafton!

just nu ligger jag & kollar på en suverän film på femman: " Butterfly Effect " riktigt bra film !
idag var jag & barnen upp till brodern en sväng & myste lite med milobubben & fick fika!
vi blev kvar där uppe på skedom ett bra tag, eftersom jag fick ett samtal från min svärmor att ljusen jag beställde på ljuspartyt  hade kommit! så då ville Anton stanna kvar hos jimmy & bettan, medans Hampus ville fara en sväng till mormor & morfar,medans jag for ner på stan och hämtade ljuspaketen,åsså passade jag på att fara på affären och handla lite samtidigt!
sedan for jag & hämtade grabbarna på respektive adresser, de var väldigt nöjda och glada över att ha fått varit själva en stund hos mommo & moffa & jimmy & bettan !
när vi kom hem framåt femtiden,blev det till att fixa lite middag, sedan gick vi ut & busade en stund innan det var dags att gå in och titta på " körslaget"
ute så gjorde vi ett litet expriment som vi lärde oss på bolibompa i morse! vi gjorde ett vulkanutbrott!
hehe... det var faktiskt riktigt roligt att göra,och enkelt!  man tog några matskedar med bakpulver och hällde ner i en stor glasflaska, sedan så gjorde man en blandning med ett par deciliter ättika, diskmedel & röd karamellfärg,detta rörde man ihop i ett glas, sedan tog man en tratt och hällde ner ättikablandningen i glasflaskan med bakpulvret,sedan blev det action !!  det svällde liksom upp och över flaskan och så höll det på i ca 5 minuter ! det var ett mkt bra trick, som ungarna blev helt tokiga över!  :) det kommer vi nog att utveckla och göra flera gånger!
näää nu skall jag kika färdigt på filmen! sedan är det gonatt !  kramen till er alla gosiga människor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0