äppelslaskande,vårrullande,träningsdegande!

tjolahopp!
denna helgen har förflutit himmelens fort tycker jag..... men jag säger som Anton sa nu innan han somnade: " mamma, det har varit en hård dag.... men himla kul har vi haft! "  hihi, barn är ju för söta! :)
i dag stack vi upp på skedom vid 13 tiden , för att rulla vårrullar! åh så vi rullade, jag, jimmy & bettan! de vart så himla proffsiga alltså! och mamma hade grejat ihop röran som var i dom, det luktade så gott! de kommer nog att smaka himmelskt!
sedan tog min pappa & anton cyklarna, jag, mamma & hampus tog bilen åsså for vi bort till nipanskolans lekpark för lite härjning! det har ju vart så härligt väder idag, så vi hade det jätteskönt där!
sen var det hem till mor & far igen, ( efter en instickare till Milo för att kolla in när han pinkade i bettans skor..  :D )
väl hos mor & far käkade vi middag inna det var dax att fara på fotbollsträningen, idag testade jag lite nya fotbollsövningar för barnen, dom gillade dessa mkt verkade som, kul att de har blivit så himladuktiga hela gänget på både att lyssna & kämpa hårt!
träningen förflöt bra, förutom vissa vansinnes utbrott av lille hampus.... men det hör ju inte till ovanligheterna...hehe..
sen hem, in med barnen i duschen,fixa kvällsfika & i säng med dom! :)
sedan tog jag fram kassen med en hel massa äpplen som jag pallade från mor & fars äppelträd.... jag frös in en hel drös, som man kan baka goda saker av sedan när det blir vinter!
sedan testade jag nåt nytt som jag fått tips av min faster...... man skulle ta 6 l vatten, 6 l halverade äpplen, lägga i en jätte-kastrull, sedan tillsätta 1 msk vinsyra,1 tsk natriunbensoat,åsså rör man runt lite...sedan låter man det hela stå under lock i 3 dygn, sedan silar man alltihopa,och vips så har man en jätte-super-god äppeldryck, som smakar typ äppelmer! enkelt,nyttigt & gott!  man kan tillsätta lite socker sedan den är klar oxå om man vill.... hoppas att det blir poppis här i huset!
nu ska jag sova, jobbetväntar imorrnbitti!
imorrn kväll ska jag & hampus vara själva, medans anton hänger med T på match, då skall vi göra de goda muffinsarna som bettan hade gjort idag!  :)

Kommentarer
Postat av: madde

Nu har jag skrivit lite på min blogg:)

2008-08-25 @ 20:52:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0