den lååånga vandringen....

...åhhh vilken skogs-prommis vi tog idag! det var ett sånt himla underbart väder idag,så man kunde ju inte låta bli att gå ut! meningen var väl egentligen att vi skulle swisha mot jangullik...meeen det blir ju inte alltid som man planerat... ungarna ville absolut inte till jangullik! dom trodde väl att bara för att dom sa så, skulle dom slippa utevistelsen....men serru den gubben går inte med en skogsmulle till mamma! :D
tillslut så fick jag med dom ut på en långpromenad in i storskogen och upp på kal-fjället....eller kal-hygget kanske man ska säga! och när vi väl kommit iväg så märkte ju barnen själva hur härligt det va ute,och hade jätteskojsigt! vi var ute och vandrade i två timmar! fast hampus lallade på i pulkan litte!....lite lat får man ju va!
vi gjorde paus efter ca en timma och käkade korvmackor och saft! gott!
när vi kom hem så var vi ganska möra allihopa..... T & anton stannade inne hemmavid, medans jag & lilleman åkte ner till björkå på en liten visit! Alfons var på ett strålande humör måste jag säga, vilken liten charmknutte! buspojken där.....hehe...
skall bli spännande att se mössan angel skall sticka till mig! :D
på hemvägen stannade vi till hos brodern & bettis & lillegubben!  han var oxå på ett strålande humör! vi fick go-fika där oxå, som hos angel,så det har blitt mycke fika idag...ojojoj.....!
passar på att gratta Bettan som fyller år idag ! hipp hipp hurra!!!!! äntligen är du 28 år lilla Bettan, som du alltid längtat till.......   :D
ikväll har det ju vart the favvo-program! men jag blev faktiskt lite besviken över kvaliten på bidragen denna veckan.... detta var faktiskt den sämsta del-finalen hitentills! endast BWO glänste som en shlager stjärna bör! och det med råge!
den låten kommer vi att höra mycket av framöver-trust me! och att sollefteå-pojken lars hägglund var med och körade+dansade i det bidraget gjorde ju saken bara bättre!  :) bra jobbat Lasse!
jaja,imornn är det dags för Antons 7-årskalas oxå!  för sina kill-klasskompisar, på bowlinghallen! som han har längtat.... det känns väldigt lyxigt att ha hyrt kalas denna gången,att slippa göra något,bara ha trevligt med alla barnen,och kanske styra upp några bråk eller så.....hehe....alltså att sära på barn som bråkar, inte ställa till själv med några bråk!  haha! kunde ju lätt missuppfattas det där...... det kommer iallafalll att bli en kul eftermiddag tror jag!
sedan skall vi upp på skedomsmon och sjunga för Bettan!
men nu kära vänner , har jag vart uppe alldeles för länge....måste börja på kung-boken jag lånade av min kära svägerska!

Kommentarer
Postat av: veronica

hejsan! jag har inte haft ditt mobilnummer förrän nu =) ringde på Thomas mobil. Det e inte så mycket att göra åt...vi får ses nästa sväng. Hoppas kalaset gick bra, o att han blev nöjd. Är det dyrt att "hyra" kalas? vad ingår? Kram

2008-02-24 @ 17:54:02
URL: http://veronta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0