en helt vanlig dag... :)

nu ska ni få en resume´ av min dag idag....
05:30 kliver upp.
07:00 börjar att jobba
15:30 slutar att jobba....
det är nu det roliga börjar....det blev en väldigt stressig dag idag måste jag säga..inte som jag hade tänkt direkt!
15:30 skulle gå en kort sväng upp på barnmottagningen och hämta ut ett recept på hostmedicin till killarna, innan jag skulle hämta dom på dagis. meeeen så blev det inte! farbror doktorn ville ju liksom träffa mina barn och undersöka dom,eftersom det var så länge sedan dom var där....jahapp!
15:40 swishar iväg för att hämta kidsen på dagis & skola, för att återvända med dom upp till barnmottagningen.
16:00 anländer till barnmottagningen  för en vad jag trodde skulle bli en snabb träff med doktorn...men inte då!
han gjorde en redig undersökning på killarna , och det är ju bra,mindre bra var att han sa att båda två har förskylnings-astma,därav hostan som aldrig försvinner! så det blev inskickning till en sjuksyster som skulle visa oss inhalatorer och sprayer och annat jamsigt....som skulle till att tryckas i killarna!
mina älsklingar var jätteduktiga hela tiden. tillslut kom vi därifrån med 4 olika recept ....
17:00 anländer upp till min far som hade vart jättegullig och fixat mat till oss!
17:30 swishar iväg för att lämpa av pappsen som skulle ta ut vårt recept till oss medans vi for på innebandymatch...
18:00 upp på vemyra för att coacha vårt lag till en innebandy seger med 5-4 ! jihhooo för superhjältarna! och anton gjorde ett mål ! mera jihoo!
18:30 matchen slut och pappa kommer med mediciner och kvittot på hela kalaset...endast 783 riksdaler...shit vad dyr medicin, till barn..!! men förhoppningsvis så är det bra för dom , och för tillfället väldigt nödvändigt för att dom skall kunnna sova riktigt! det är en riktigt otäck hosta alltså...
18:35 tanka. handla.
19:00 hemma.......
19:30 pumpa i killarna medicinen , som gick över förväntan!
20:00 sova ner grabbsen,som somnade illa kvickt!
20:30 sorterade tvätt,plocka i diskmaskinen,hänga in tvätt,dricka te,plocka i hop den allmänna röran jag råkade att åstakomma i samband med deras medicinering....
22:30 ... ja nu sitter jag här!
detta blev en sjudundrandes dag måste jag säga! fart & fläkt hela dagen!  :D killarna vart ganska möra av allt farandes hit och dit.... men imorrn slutar jag 12 och då skall vi bara myyyysa med varandra!
med förhoppning om en lugnare morgondag.....
kram!
och ett stoooort tack till mina föräldrar för all hjälp idag.....puss!

Kommentarer
Postat av: cammie

Vad skönt att ni fick en riktig utredning på grabbarna! Jag har fått inhalera på båda min grabbar oxå! Oliver då han var mindre för ansträngningsastma och allergi och Linus för sitt RS virus. Linus hostar mycket på nätterna han oxå men när vi inhalerar blir det iaf bättre ett tag.
Sitter nu och väntar på en arbetskamrats om ska komma med en övveraskning till mig som hon säger =) Hmmm något jag skulle få i lördags då vi skulle ut o äta men jag blev sjuk... spännande!
Skönt för dig med kort dag! Och kul att killarna fick vinna matchen =) Du ligger verkligen i =)

2008-01-22 @ 10:20:28
URL: http://www.frustolt.blogg.se
Postat av: vickan

ja, då vet du ju verkligen vad jag pratar om ! det var mycke sprayer och dyligt här på bordet igårkväll! men det verkar funka! dom har inte hostat en endaste gång inatt! :D hoppas du fick nåt kul av dina arbetskompisar!

2008-01-22 @ 12:12:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0