goderafton!

tjopp!
nu har jag grejat på inför festen imorrn!  kul kul! 
jag var för ett tag sedan med barnen till min mamsen, de ska sova där inatt, för hon e lite mörkrädd...eftersom min pappa jobbar inatt! hehe... så då använder hon mina barn som snuttefiltar...hehe..
nää då de ville sova där, åsså ska jag passa på att fixa det sista inför festen, sedan så hämtar jag dom vid lunch tid, så ska vi fara hem så dom får hjälpa mig att klä midsommarstången!  den kommer att bli såååå fin!  det blir den varje år, det är nog 3:e året vi har den fina lilla stången!
på tal om stänger.... idag på jobbet så har vi haft midsommarfirande för de boenden där, vi fixade till en 5 m hög stång som vi gjorde jättefin, åsså dukade vi fint inne i samlingssalen för de 50 pers som kom för att lyssna på musik & fika jordgubbstårta!  jag tror att gamlingarna vart riktigt nöjda med dagen! :)
sedan så har fixandet liksom bara fortsatt hela dagen & kvällen lång! :)
vi kommer nog att bli ca 21 personer som det ser ut för tillfället, sånt gillar jag, mycket folk & liv & rörelse!
vi ska äta gott , dricka gott, åsså ska min faster ta med sig " singstar" så vi skall sjunga kvällen lååång!
sedan så hade hon gjort nån slags frågesport, om oss...här i huset..hmmm... undra vad det kan vara? hon gillar att hitta på tok-saker min faster så man kan nog vänta sig vad som helst tror jag......
jag har stora förhoppningar om att detta kommer att bli en supermidsommar!
jag kan oxå passa på att meddela er som är intresserade av vårt lilla tillskott i familjen, att lilla kissemissen mår alldeles utmärkt!  den har börjat så smått att kravla omkring i lådan vi hade gjort, och det ser även ut som om det kommer att bli en riktig lurv-tuss! den har jättelångt hår!  kommer att bli en hjärtekrossare.....  :)
man börjar nästan att känna sig som om man är tillbaka i spädbarnstiden härhemma, eftersom katterna ligger i vårt sovrum, så vaknar jag ett antal gånger per natt av att lilla kissen skriker efter mat...hehe.... åsså bökar de på där i lådan...  :)
nä nu är det marsh i säng för mig !
see u tomorrow folks! kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0