ett vänligt ord...

idag på jobbet så sa en mycket klok sköterska något som fastnade fast hos mig...
hon kom till mig och sa att " vad kul att se dig ! "  och då menar jag med verklig inlevelse, sedan berättade hon att en människa behöver höra några vänliga ord riktade till sig ibland.... och gud vad det stämmer!  man kan göra en person så mycket gladare en dag, bara av att ge några fina ord & komplimanger var dag! jag försöker själv att vara givmild mot min omgivning, och att försöka vara glad & positiv, men gudarna ska veta att jag ofta kan vara en riktig häxa....fråga min sambo...
men ibland känner man att man kanske är för snäll, och att allt man gör kanske inte uppskattas....det är då dessa små vänliga ord betyder så himla mycket!
vad jag vill få fram med detta, är att jag tycker att vi är för dåliga på att ge varann komplimanger!  åsså borde vi visa varandra mera kärlek, för det äe något man aldrig kan få för mycket av...

annars idag så har vi jobbat hela dagen, efter hämtning av barnen vid fyra-tiden så for vi en sväng på marknadsmässan, vi lullade runt & kollade lite där en timma eller så, kidsen köpte lite godis & hoppade hoppborg, vi hade allmänt trevligt!
sedan ikväll har det vart det sedvanliga fredagsmyset,åsså lite fyrhjulingsåkande...hehe...
imorrn ska väl jag & barnen gå en sväng till på mässan, vi har försökt att få med oss någe sällskap, men ingen verkar vilja hänga på oss....snyft.. kanske att modern vill hänga på,om hon har hunnit med att bestämma sig vill säga!
vi har inget speciellt inplanerat för helgen, T jobbar,vi ska nog mest bara ta det lugnt,om vi inte får några andra inviter som vi gillar! :) men det har vart dåligt med sådant på sista tiden...folk har antagligen för mycket att göra nu såhär på vårkanten..
nu ska jag läsa lite innan jag somnar framför tangentbordet!
puss på er , och kom ihåg att jag tycker om er alla!

Kommentarer
Postat av: Annica

Hej hej!

Hoppas ni har en skön helg i det underbara vädret! Tänkte bara höra om du möjligtvis vill maila mig några bilder från Almas kalas, Anders sa att du hade knäppt lite bilder då som du kanske kunde dela med dig av
=) Skulle va snällt! Nä nu e det hopp i duschen här o sen iväg på middag! *Kramen*!

2008-05-10 @ 16:05:35
Postat av: vickan

måste ju ha din mailadress först....
:)

2008-05-10 @ 16:46:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0