hoho!

ja, hej på er allesammans!
nu har jag avverkat mina två långsamma kvällar på jobbet.... gillar inte att jobba kväll så dår himla mkt... man tycks liksom inte hinna med nåt på hemmafronten...
igår innan jag gick & la mig  grejade jag på lite med datorn, min bror har vart duktig lärare & lärt upp mig bra!  tack för det broder!  du vet vad jag pratar om......
ja, allt gick över förväntan för min del iallafall!
idag innan jobbet så har jag & hampus vart ute i det fina vädret & cyklat bl.a. sedan nu ikväll, så har min mor & far vart här och passat barnen medan jag jobbat, T var på sin träning. så när jag kom hem var det direkt i säng med de små liven!   de var hyffsat trötta efter allt lekande med mormor & morfar, de hade visst vart upp till lekplatsen vid skolan i långsele & härjat på!  :)
näää nu ska jag lägga mig..... jag vet inte vad det är med mig, jag tror att jag fått nån sorts " lapp-sjuka" eller vad det kallas, när man inte gillar att vara själv i ödemarken.....  som idag när jag var ute & cyklade med hampus, visst var det skönt iskogen, men vi var så ensamma..... inte ett barn eller nån annan för den delen heller för hampus & mig att surra med.... fick en sån där ensamhetskänsla.... man har blivit så van när man är uppe på skedom & hälsar på mamma & pappa, eller jimmy & bettan , att det alltid är folk i rörelse, det kan jag sakna så himla mkt här ute i " skogen".. hehe..  visst har vi grannar, men alla verkar så himla upptagna med att fara & flänga, så man ser dom ju nästan aldrig..
sedan så är ju jag & T hemma om vart annat, vi jobbat om varann hela tiden, så då känner man sig ensam oxå...
jag skulle helt enkelt vilja flytta civilisationen lite ut hit till oss, jag vill ha folk omkring oss !!
jajajaja.... nog tjatat!  jag tror att jag har hamnat i nån sorts depression-light bara... sådär innan sommaren, den går väl över får jag hoppas!   men så länge barnen håller en sysselsatt så är jag på bra humör!  det är nu när man sitter ensam som det känns lite trist.....
ha en bra kväll &  morgon dag allesammans!  & massor med kramar till er alla som läser mina små knepiga tankar & funderingar över livet......  :)  och tack för alla kommentarer som ni ger mig emellanåt, det är alltid så roligt att knappa in sig på datorn på morgonkvisten och se att man fått några som kommenterat det man skrivit, nog för att jag vet att det jag skriver kanske inte är så intressant för nån annan, men det är kul iallafall att se  vad folk tycker!  ;)  kram ......!

Kommentarer
Postat av: Jimmy

"jag skulle helt enkelt vilja flytta civilisationen lite ut hit till oss". Haha..Ja, eller så får du flytta närmare civilisationen ;)

Imorgon ska det drickas rosa skumpa! Jobbar du?

2008-05-29 @ 23:30:10
URL: http://blogg.elektroniskmusik.com
Postat av: Fadern

Bra ide´J. det ska ju byggas en skapligt stor kåk mellan oss och J,B o M. ni kan ju höra om ni får hyra halva den.(kan du portugisiska?) :)

2008-05-30 @ 00:08:57
Postat av: AnnaKarin

Du kan ju komma hit och bo här ett tag, så kommer du nog att tycka att du bor jättenära civilisationen sen :)

2008-05-30 @ 00:32:29
Postat av: vickan

hmm.. jag tror nog inte att ni förstår vad jag menaar riktigt... man kan faktiskt känna så här ibland,även om man inte bor 100 mil från stadens kärna..nog trivs jag här ute, men jag skulle vilja att det fanns mera människor omkring oss här...

2008-05-30 @ 06:59:37
URL: http://vickkanh.blogg.se
Postat av: cammie

Jag tycker den bästa lösningen låter som att ni borde kika på ett hus är på skedom! Tänk va kul!
Jag förstår vad du menar...
Här är det nästan alltid någon ute att prata med eller hejja på..

Ikväll ska vi skåla med J och B, ska bli trevligt! Äta jordgubbar ska vi oxå =)

2008-05-30 @ 17:38:15
Postat av: vickan

hehe.. ja du cammie... ja , du verkar förstå vad jag menar! hörde att ni skulle till broder m. familj, kul!
jag var där idag och fick supergod cheesecake.... mums!
bettan får till den mkt bättre än mig! :)
kram!

2008-05-30 @ 19:11:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0