wow va skojsig dag!

halojs!
idag var det dags för den stora dagen.... vi skulle till ramsele för att hämta 4hjulingen!
sagt & gjort, efter jag slutade kl 12 hämtade jag anton tidigare på skolan, för att vi inte skulle behöva stressa,sedan hem & plocka upp hampus & T!
sedan bärde det iväg!
dryga timmen senare,och måååånga frågor om när vi skulle vara framme,så hade vi nått destinationen!
och vikken cool järnhandel! det är det som är charmen med små byar,att en affär kan ha allt möjligt!
denna affär, sålde motorgrejor,längre in var det leksaksaffär,ännu längre in, parfymaffär! det var en himla super-bra affär helt enkelt!  :)
och personalen var helt undebar, tänk om alla service arbetande personer kunde ta lärdom av järnhandeln i ramsele!  då skulle affärerna gå lysande!
sedan var det fort hem, och vi hann knappt kliva ut ur bilen så ville killarna köra igång!  de förstod liksom inte att vi måste lära dom först-....... men snacka om att barn lär sig fort!  på en halvtimma så hade båda killarna full koll på hela 4hjulingen!
först fick de prova på att köra lite på baksidan, sedan blev det att köra lite längre sräckor på lägdan & grusgatan våran! gud va duktiga dom var båda två!
såklart så testade även jag & T, vi var nog lika barnsligt förtjusta vi oxå! mycket roligt var det!  :)
vid 6 snåret dök broder m. familj upp, samt min moder & fader, brorsan var först ut med att provköra...och som han körde.......puh!
sedan blev jag riktigt glatt överraskad när bettan oxå testade...hon tog det lite mera försiktigt!  :)
sedan gick vi inomhus för att intaga lite äppelkaka m. vaniljsås!  gottigott.
även milo fick testa att sitta en stund på 4hjulingen, men jag tror inte att han uppskattar den så himla mkt just nu..hehe....
hjälmarna till killarna fick vi tag i riktigt coola på gamla shell macken här i stan, dom hade passande nog oxå 40% rabatt på alla hjälmar oxå, så det blev en fin affär!
detta har verkligen vart en himla kulig dag måste jag säga!
nu är det gonatt snart på er alla!

Kommentarer
Postat av: AnnaKarin

Helleuu!
Jag har alltså inte dött, det är bara 18785 andra saker som pockar på uppmärksamhet. Idag t.ex momsredovisning. I kväll ska vi fara till långsele för att fota hela familjen ( med de stora barnen blir vi 9 st = 2 bilar...) Jag är mycket impad av dej som sa att du skulle hälsa på, OCH GJORDE DET!! Men, skam den som ger sig. Jag ska också hälsa på. Jajjamän! På riktigt, i framtiden (som mr. Jim sa i reklamen) Ha det så bra tills vi hörs!

2008-05-07 @ 04:33:41
Postat av: vickan

AnnaKarin!
hellluuu på dig själv du!
:)
jag tror nog att du lever i allra högsta grad..hehe..
vad trevligt att åka på tripp till långsele för fotosession !
hoppas att allt går bra, med 9 pers..puh! jag blir anfådd bara av att läsa...
det blir ju nästan som ett klassfoto då.. eller att fota ett fotbollslag..hehe att du är impad av MIG , som bara hade två killar att stuva in i bilen & fara till er, det var väl ingenting jämfört med klanen du har att stuva in bilen, du har min fulla förståelse, om du inte hinner med att hälsa på mig först om sisådär några år..hihi.. ikväll ska jag jobba iallfall! nu ska jag kolla till lilleman som nyss är inkommen efter lite lek med 4 hjulingen...ha det gott!

2008-05-07 @ 10:56:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0