sköna söndag!

tjopp tjipp !
idag har det vart en härllig dag, först ut var scouterna, där fick Anton & de andra barnen vara med & bränna sitt eget sollefteå scoutkår-märke!
det var en rund liten träbit som varje barn fick, sedan hade ledaren ett spett, eller järn, kan man kalla det, som det var scoutkårsloggan på, så värmdes det sedan tröck man järnet mot träbiten & vips så hade man tatuerat träbiten!  :)  mkt tjusigt blev det!
medans Anton & de andra barnen som var med i scouterna gick iväg med ledaren, gick vi föräldrar & fixade elden,medans gjorde Hampus en snygg snögubbe.... som han ville skulle ha tuppkam !  haha!  den blev mkt poppis kan jag säga! t.o.m scoutledaren blev impad av snögubbens snygga kam!

väl hemma igen så skottades det lite på vår gård... det har ju som sagt kommit lite snö idag.....
grannbarnen dök upp så det lektes & pysslades litegranna oxå!
sedan stack vi på innebandymatch efter middagen, det var Rödsta Guld vi spelade mot idag, & grabbarna var jätteduktiga idag(  som alltid) !
vinst blev det med 7-2!  Anton fick än en gång näta!

innan det var dax att sussa för killarna, så bakade vi peppisar!  vi var jättesmarta & tog formarna som Hampus har till sin leklera- det vart jätteroliga pepparkaksfigurer!  ankor, hus,siffror mm.mm  !  coolt blev det iallfall!
i morrn ska vi göra olika färger på kristyren & dekorera dom med!

men vet ni vad det sjukaste med idag har vart?
jo, jag min klant glömde min kamera på hågesta i dag vid 13 tiden... kom på detta nu ikväll... så T chansade & for och kollade när han kom hem från matchen vid 22, och kameran låg snällt kvar på samma plats jag hade glömt den på!  snacka om tur!

nu ska jag diska lite innan jag sussar-jobb imorrnbitti!!
kramen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0