dator haveriet från helvetet....

tjolahoipp på er allihopa!
nu sitter jag vid min pappas dator & raporterar senast nytt!  :)
till Angel: näjdå ingen abstinens har kommit över mig ännu...  hehe.. har sysselsatt mig med annat under dessa dagar, och nu så sitter jag ju vid lilla pappsens dator!  :)
ja,  datorhaveriet ja.
det började i lördags med att den låste sig helt plötsligt... sedan stängde jag av den, och sedan dess vill den inte starta!  mkt konstigt... men vi har pratat med dom vi köpte den utav i s-vall, och vi kommer att ska skicka in den dit, och det kommer att ta  MINST 3 veckor innan vi får tillbaka den.... suck & stön.....
sedan har vi ju en gammel-dator uppe på övervåningen , som T sitter & spelar vid, och den går nu helt plötsligt inte att gå ut på internet med... mkt konstigt det oxå.... jimmy var & kollade på den igår, och han kunde tyvärr inte fixa problemet... antagligen har T & hans brorsa grejat med några nätverksinställningar, sedan har nåt blitt galet eftersom tiden har gått.. inget som kan göras nåt åt. så vi får helt enkelt klara oss utan internet i några veckor... men det är ju faktiskt ingen katastrof!  man får tänka på att innan förra året hade vi ju klarat oss utan internet i måååånga år!  :) så detta lär nog gå det oxå! hihi...
sedan så har jag ju en snäll & hjälpsam familj som kan alla mina lösenord & kan gå in & kolla & fixa med både mail & annat jag kan behöva hjälp med...  Tack brodern!  :)
som nu, så sitter jag hos pappa & får låna datorn lite, mkt snällt!

ja, vad har hänt sedan i lördags då?
not so mutch.. vi hade vår första innebandymatch i söndags, tyvärr blev det förlust mot nipans vildar... men vi kämpade på som tusan!  vi hade bara mest otur...så många  fina skott på mål, som tyvärr hamande utanför! attans tusan......  ;)
 i gårkväll var brorsan , bettan & Milo och hälsade på, bettan passade på att kapa mitt hår, denna gången klippte vi ganska mycket, kanske 1 dm drygt, jag blev mkt nöjd! tack tack betta!
jimmy kollade in datorn, & milo härjade loss!  :)
åh vet ni vad? den 31:a oktober skall lilla bebben sova över hos oss!  jihoooooo!  äntligen!
åå vad vi ska lära honom mkt dumheter...hehe....
jimmy & betta ska till s-vall på nåt grejsimojs.. för min del kan de gärna stanna flera dagar,,, hehe

idag & imorrn är jag ledig, skööööönt!  ikväll ska vi till T lillebror jens som fyllt 17 år och gratta han.
snart fyller ju även min älskade lilla Angel 25 år oxå!  hipp hipp hurra i förskott till henne! hoppas du hinner f´å brevet i brevlådan innan du åker till hufudstaden, Angel! :)
imorrn ska jag & kidsen till ishallen & åka lite skridskor, jag måste ju öva inför mitt inhopp i " stjärnor på is"  haha!
nejdå, Anton har ju fått nya skrillor, så han vill såklart testa dom!
i helgen är det jobb fö hela slanten!  åsså är det visst höstmarknaden oxå.... sikken tur att man jobbar då, slipper göra av med en massa pengar...hehe..

till Madde: se till att ha fött innan jag hinner med att göra flera inlägg!!!!  :)
jag är så nyfiken på vad det är för sort som ligger därinne i maggen...
nä nu har jag skrivit åt skogen alldeles för mkt!!  :)
många goa kramar till er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0