Grattis farfar-85 år!

Hallooo vänner!
idag har vi haft ledig dag, båda grabbarna fick vara hemma idag med mig, Anton fick stanna hemma en extra dag, eftersom han spydde i förrgår natt.... det var konstigt det där med att han spydde.... vi har pratat om det, och jag tror tusan att pojken hade ett migränanfall.... eftersom det inte blev nån mer kräka och så... vi har ju inte blitt sjuka.... han hade ju en hemska huvudvärk kvällen innan han kräktes.... jaja, tur att han mår mkt bättre nu iallfall!

Idag fyller ju min farfar år oxå!  på självaste 1:a April...  :)
han bor på avdelning bredvid där jag jobbar, så det var där vi skulle fira honom!
vi for dit vid två tiden, farmor hade dukat & gjort så fint med tårtor & kakor, en hel massa folk var det där oxå för att gratta farfar...jag & barnen, mamma & pappa, brorsan, faster, kusin Natta, och ett par fler!
sedan hade farmor hyrt in lite underhållning som present till farfar-han älskar musik, så han var nog väldigt nöjd!
vi hade med en korg med godis & ett fint kort, samt en bukett med tulpaner till honom.
jag tror att han kände igen oss idag....  han verkade ha en bra dag!
farfar har den tråkiga sjukdomen Alzheimers... men så längen han verkar nöjd med tillvaron så är alla glada!  och nöjd-det är han!  :)
jag ger en stor kram till farmor som hade fixat så fint idag! Tack!

efter firandet, satte jag barnen i bilen & for iväg på skroten i K-fors!  :)
mkt glammig resa va?
skulle hämta tändspolaren som T skall byta på bilen ikväll, han jobbade ju, så vi stack iväg & hämtade hem den till vår kära bil!  :)
nu hoppas jag verkligen att det är detta felet på bilen...så den startar igen nån gång....  annars får jag ta en sväng till K-fors igen & lämna tebax den....
jag kände mig mkt manhaftig när jag kilade in på bilskroten bland alla andra stora starka karlar ska ni veta!  :D

nu ska jag lägga mig & läsa min goda bok, sedan blir det tidig säng....  imorrn ska jag & Hampus skjutsa Anton till skolan, sedan när vi hämtar Anton ska vi ta med en kompis till Hampus med hem oxå!  Noak skall leka med Hampus imorrn!  blir nog skojskoj det!  :)
kramkram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0