Vart är världen på väg???

ojojoj om ni visste vilka fula ord som jag fått höra idag....
måste ta upp detta först, både jag & T är helt ur fattningen över hur vissa barn beter sig... detta hände:
vi skulle ju på vår 1:a fotbollsträning på vallaskolan idag, när vi låst upp gympahallen & kommit in, möts vi av ett helt gäng, typ 10 barn/ungdomar i 10-12 årsåldern... alla var av utlänsk härkomst... de hade altså tagit sig in i hallen utan lov.
Varpå vi sa till dem att de inte fick vara där, frågade hur de kommit in mm.mm...  de blir flyförbannade & skriker de mest fula glåpord som finns att säga till oss... jeeezuus... herreminge, vad de var uppkäftiga alltså!
" vi får vara här"  " vi kan ta oss in här närsom helst-spelar ingen roll om ni kastar ut oss nu" " j-vla horor, idioter,puckon... nu skrev jag de minst fula ord som dessa barn använde mot oss ... och vi var 4 vuxna personer där... vi stod alla och bara gapade kan jag säga....
våra barn i sin tur , sa efteråt att dessa barn inte kunde ha vetat hur man ska uppföra sig.... nää precis....
efter träningen när vi skulle fara hem, stod dessa barn fortfarande utanför hallen & höll på med diverse jävulskap på taket.... men så skrämde jag iväg dem rejält... utan att jag fattade det först sedan... jag tog upp min mobil för att ringa T som var kvar inne i hallen, men då trodde dessa barn att jag ringde polisen... så då skrek dom alla fula orden igen & sprang iväg...  jag kan inte låta bli att tycka synd om dessa ungdomar... de kan inte ha det lätt hemma.... var kommer all den där aggresiviteten ifrån?  och varför tycker de om att förstöra saker hela tiden?
jaja, nog om detta.

Idag har vi haft en fantastiskt vårdag måste jag säga!
vi har vart ute hela dagen & lekt & grejat på!
det har spelats kubb, vart på skogspromenad... vi har ätit pannkakslunch på altanen...åsså har barnen cyklat en massa medans jag började att plocka upp lite av allt skräp som av någon konstig anledning hamnat på vår tomt under vintern....  :)

sedan har vi ju haft fotbollsträning oxå då som sagt var.
den gick jättesuperbra!  de få barn som hade tagit sig dit nu när det är påsklov & allt, vi körde lite övningar, som de tyckte mkt om!
sedan fick barnen spela match mot mig, Thomas & en annan pappa i laget!  det tyckte de var skitkul!  :)
vi förlorade med 4-3.... haha!
medans vi var på träningen ville Hampus vara hos en kompis, Axel, som har sin storebror i vårt lag, så de hade haft jätteskojigt där i forsmo!

nu har jag kollat på Californication... så nu är det dax att sussa!
kram

Kommentarer
Postat av: Bettan & Martin

Sjukt hur vissa är uppfostrade. Är själv så glad att man inte fick svära hemma och att visa respekt för andra var jätteviktigt.

2009-04-15 @ 12:23:45
URL: http://silverblink.blogspot.com
Postat av: madde

Hejsan!!!

Måste bara berätta en rolig sak, så fort oskar ser en vit V70 så tror han att det är "vickan" :)

Kram

2009-04-15 @ 20:54:34
Postat av: Angelica

Inte förvånad, inte konstigt att det är stökigt i skolorna också, när de säger så där hemska ord. De jag tyckte var fula ord när jag var liten, är ju hur fina som helst, om man jämför med de nya fula orden!

2009-04-16 @ 13:49:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0