En härlig dag !

Så nu sover alla i huset utom jag...  sååå tyst ...

nästan läskigt att sitta här i den totala tystnaden..

Hampus har haft en som han själv uttryckte sig innan han somnade:  En helt super-ägig dag !  :)  det är ett bra betyg det !  :D

Dagen har förflutit så himmelens snabbt.. Hampus fick frukost & sjönsång på säng imorse, åsså massa paket av oss !  han blev nöjd över allt vi köpt, det var: ett nytt "tefat" att åka på snön med, Musses Klubbhus pysselbok, Plus-Plus- en sorts pyssel-lego..  och bilar, åsså fick han Modo-hockeylaget till hockeyspelet! 

sedan har Hampus haft besök av min bror & Milo, min mor & far, Hampus farfar, min moster & hennes man, min morbror & frugan, min kusin Maria & hennes dotter Tuva-Li, åsså grannarna !  och imorrn kmmer min faster & mina kusiner Natta & Lucas & grattar honom !  det är så kul att så många vill komma hit & hälsa på oss ute i skogen..  :) 

Han har fått en hel massa pengar..  bygg-satser, kläder, knallpulver-gevär,Bakkugan,mm.mm...
Mina tårtor blev uppskattade oxå... var lite rädd att smörgåstårtrna inte skulle bli bra.. har inte gjort smörgåstårta på några år.. men jag lyckades uppenbarligen !

Jag har haft kramp i ryggen ett antal gånger under dagen... men det har det varit värt för att se Hampus så glad på sin dag ! 
Annars är alllt bra härhemma, enda orosmolnet är väl min rygg då...  som det ser ut nu så kmmer min sjukskrivning att måsta förlängas... hur länge.. det vete fanken...  får se vad som händer i framtiden...
men denna gången då det gäller att vara sjukskriven är jag inte lika nipprig & panikslagen... jag har nog insett nu att jag helt enkelt inte pallar med allt....  bara att face the facts...

jag blir bara tokig på att inte kunna göra allt som jag i vanliga fall orkar med.. typ skotta snö... bära tvättkorgen... städa....  jo, städa lite det gör jag ju... men inte alls i den utsträckning jag gjorde det förr...  men det är irriterande... att inte KUNNA göra saker.. när man så gärna vill...

Ng klagat för denna gången...

Önskar alla ett gott slut på året & en god fortsättning på det nya som kommer...
Kraaaaaam! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0